Рекламата на английски парфюм, спекулираща със сицилианскатамафия, скандализира Италия, която реагира с мощна атака в социалните мрежи. Парфюмът се нарича "Сицилиански лимони (Sicilian Limes, по английското наименование на лимоните от сорта Citrus latifolia, използвани в козметиката) и наистина е произведен с лимони от Сицилия от лондонската фирма за бутикова козметика Шей енд Блу (Shay & Blue).
Негови създатели са основателят на фирмата Дом ДеВета, който е бивш вицепрезидент на компанията Шанел (Chanel) и новата звезда в бранша Жюли Масе. Скандалът е заради миниатюрния диплян, поставен в луксозната опаковка на парфюма. Рекламата го представя като "парфюма на Сицилия - дом на мафията", който може "да стане причина за вендета" (кръвно отмъщение) и е "безпощадно рисков". Масовата реакция на италианци в социалните интернет мрежи беизпълнена с неприятни фрази по адрес на английската фирма и призиви нейният нов парфюм да бъде бойкотиран.
От днес обидните за Италия фрази са премахнати и козметичното изделие е вече промоцирано като "парфюма на остров Сицилия". Остава обаче "безпощадно рисковано" за двамата лондонски дизайнери да прекарат ваканцията си в Сицилия, предупреждават италиански медии.
С БТА