Как Microsoft печели пари като раздава безплатно продуктите си

Microsoft-Spartan-Leaked-Cortana-Features-Technology-News-640x360

Американският гигант Microsoft направи няколко изненадващи хода със софтуерните си продукти през миналата година. Компанията пусна своята операционна програма и флагман сред продуктовото портфолио Windows за свободно ползване за производителите на компютри и смартфони.

Това обаче поражда въпросът - как Microsoft ще продължи да печели, ако раздава продуктите си безплатно? Отговорът се крие зад понятието freemium (обратното на premium - плащане за ползване на пълна услуга, б.р.).

Традиционната стратегия на компанията в продължение на години включваше продаване на лицензи за софтуер като Windows и Office предимно на бизнес клиенти. Благодарение на тази си стратегия днес дружеството е лидер на пазара на компютри. С промяната на пазара и навлизането на мобилните промени в бранша Microsoft въвежда нова стратегия за справяне с конкуренцията. За нея разказа Крис Капосела по време на конференция, който е част от маркетинг екипа на компанията.

Тя съдържа четири части - придобиване, ангажиране, привличане и печелене.

Американският гигант ще привлича клиенти с безплатни продукти като Office за iPad например. На втори етап потребителите ще бъдат ангажирани с продукта, като той „ще се опита" да стане неразделна част от устройствата и навиците им. Третата част включва привличане на още фенове на продукта, така че да се затвори кръгът и потенциалните клиенти да усещат търсенето му. Накрая идва и печалбата - като започнат да плащат за услуги, за които са били „закачени". Звучи лесно, но Microsoft ще срещне сериозни трудности в реализирането на стратегията.

Всъщност, за първи път след това участие на Капостела бяха потвърдени плановете на Microsoft да навлезе със своите продукти в екосистемите на Apple и Google. „Ако погледнете какво рекламира Apple по телевизията в САЩ, ще видите iPhone и iPad, чиито екосистеми са свързани", казва Капостела. Той продължава с това, че софтуерът, влязъл в един техен продукт, лесно се пренася за използване и на други. Нещо, което Microsoft може да използва.

Ето защо компанията започна да използва тази техника, обяснява Капостела. Техният таблет Surface Pro 3 например е силно интегриран с приложението им OneNote, което позволява потребителите да си водят бележки за всичко, които се показват на различните им устройства. И друг пример - ако използвате на вашия смартфон с Windows програмата-помощник Cortana, тя автоматично търси през търсачката на компанията Bing, с което се прескача Google. „Ето защо мога да сложа Bing на всеки Windows Phone или на всеки Windows 10 компютър", обяснява Капостела. Microsoft използва същата техника и за пощата си Outlook, интегрирайки я със Skype и надявайки се да продава повече минути за разговори. / money.bg

Споделяне
Харесва ми
Споделяне

Подобни

Ексклузивно

Последни

  • Живот
  • Как Microsoft печели пари като раздава безплатно продуктите си