В речта си по време на срещата CAPA Acte Globul в Амстердам, основателя и главен изпълнителен директор на Wizz Air, Джоузеф Варади, заяви, че сектора на нискотарифните авиокомпании в сектора на къси разстояния възлиза на повече от 40%. Според неговите очаквания този процент би могъл да стигне между 60% и 70% в рамките на следващите 10 години, принуждавайки традиционните превозвачи да преосмислят своите бизнес модели, за да оцелеят.
Основателят и главен изпълнителен директор на Wow Air, Скули Могесен, се съгласи, че всички нови авиокомпании, които ще бъдат основани през следващото десетилетие, е малко вероятно да бъдат традиционни превозвачи. Това несъмнено се дължи на успеха на нискотарифния модел, който доста по-лесно носи печалби.
Изпълнителният директор на AirAsia, Тони Фернандес, също подкрепи тезата, че успехът на модела ще продължава да води до ръст, но смята, че това ще поляризира пазара. Той допълни: „Реалността е, че на пазара на къси разстояния, авиокомпаниите ще се насочат към традиционен модел с пълно обслужване или към модела на нискотарифните превозвачи. Именно нискотарифните компании ще задоволяват търсенето на пазара на късите разстояния и точно те ще бъдат движещата сила на пазара на дългите разстояния. Ако традиционните авиокомпании искат да работят на печалба, те трябва да наблегнат на това, което правят най-добре, а именно обслужване на пътниците в „premium“ класа.“
Търговският директор на Ryanair, Дейвид О’Брайън, заяви, че нискотарифните превозвачи в Европа ще трябва да поддържат дисциплина на разходите си, за да попречат на нови компании да се установяват. Той се съгласи, че традиционните превозвачи не ги очаква спокойно бъдеще, като добави: „Доста традиционни превозвачи, особено в Централна и Източна Европа, стоят на нестабилна почва, но най-големите от тях, по мое мнение, ще продължат да съществуват по политически причини, ако не по други.“
Фернандес спомена още един пазар, който той смята, че нискотарифните компании тепърва ще завладеят напълно- пазара на бизнес пътуванията на малките и средни предприятия. Той добави: „Реалността е, че ние ще влезем в този пазар, но не мисля, че ще променим модела си, за да обслужваме бизнес клиенти; там има много пътници, чувствителни към промените в цените, които растат постоянно [на брой], особено на пазара на къси разстояния.“ Фернандес добави също така, че нискотарифните превозвачи са привлекателни за този сектор не само заради цените, но и заради честотата на полетите, които предлагат. „Пазарът е там в момента и ние искаме да бъдем част от него.“
Чрез поддържане на настоящия си бизнес модел, той добави, че AirAsia би могла да избегне съдбата на Virgin Blue, която направи себе си уязвимиа към своя по-голям местен конкурент Qantas, когато компанията реши да се насочи към предлагането на по-скъпи услуги, възнамерявайки да привлече пътници от по-висока класа. Също така, той твърди, че AirAsia X е била успешна, тъй като правилно се е разграничила от своята компания-майка AirAsia. „AirAsia X е Air Asia на стероиди, добри стероиди“, каза Фернандес. „Все едно да я вземеш, да я напомпаш с няколко градуса и да добавиш наколко добри места в предната част.“