Старо дърво/Ново дърво

| от |

Използването на рециклирани и реновирани строителни материали е преминало отвъд екологичната целесъобразност, за да стане изискан стил.

pos4

Ако се хвърли поглед на пространствата, декорирани от лондонската дизайнерка Фиона Барат-Кембъл, ще се забележи уникалната лекота, с която тя включва използваното дърво в съвременния интериор. Във фоайето на ски-хотел в Швейцария, състарени стенни панели оформят пространството и създават усещане за пещера. В къща в Англия, градински маси и шезлонги са изработени от стари траверси, придавайки страхотен, постиндустриален нюанс. А в закрит плувен басейн във Франция, усукани стволове са съчетани с експресионистични скулптури.

pos3

Както и при работата с други използвани вече материали, обработката на регенерираното дърво изисква особена гъвкавост. Както Барат-Кембъл описва сама, „Често работата с подобни материали е по-трудна, тъй като те не са с еднакъв размер или плътност, надупчени със стари пирони, имат следи от катран и лак, така че дизайнът трябва да бъде така адаптиран, че да се съобрази с тези несъвършенства.

pos5

“ Всичко това изисква креативност в дизайна и в производството. Дизайнерката си партнира със „страхотна компания „ в северната част на Англия, с чиято помощ намира старата дървесина и разработва политурите, които да подобрят естествения рисунък и цвят. „Обикновено разработвам част от мебелите, след което изисквам от производителя на мебелите да набави правилния материал за работа. Ние работим в много тясно сътрудничество за осъществяването на идеята ми, така че готовите елементи със сигурност съответстват на визията ми.“

pos8

Въпреки че работи едва от шест години, Барат има опит с голямо разнообразие от дървесни видове и лакове. За всеки проект тя избира дървото и обработката, които отговарят най-добре на мястото и настроението. Тя обяснява: „Фоайето е облицовано с бор, който е естествено остарял навън, в планината и има прекрасна мека текстура в голямата на сивото. Във вила на плажа, която току-що завършихме в Майорка използвахме африканско ироко за мекота и избелено венге за да придадем дълбочина. И двете дървесини са подходящи за соления въздух, особено ироко, тъй като не се нуждае от импрегниране или лакиране.“

pos7

Докато Барат-Кембъл понякога се вдъхновява от традиционната дървения, която открива в реновираните от нея сгради, тя не изпитва носталгия по старите неща. „Обичам смесицата от натуралното и изработеното от човека.“ Това е именно този микс, който придава съвременния блясък в много, много старото дърво.

pos6

 
 
Коментарите са изключени за Старо дърво/Ново дърво