В някоя паралелна вселена целият Сан Франциско е запълнен от край до край с иконични сгради на архитекта Франк Лойд Райт, включително и с неговия първи небостъргач (създаден за една много важна и ценна локация точно на Маркет Стрийт), както и мостът Бътърфлай, конструиран над водата между града и Оукланд.
След като мостът между Сан Франциско и Оукланд е построен, бързо става ясно и очевидно, че той ще бъде постоянно задръстен от трафика. За известно време се обсъжда идеята за втори мост, с който движението да се облекчи. Но с развитието на плановете за „Bay Area Regional Transit“ – тръбен, подводен мост – тази идея за допълнителен мост е оставена настрана безсрочно.
Transbay Tube
Но преди Transbay Tube да бъде построен, Райт предлага вдъхновяващ проект за допълнително свързване двете страни на залива. „Щеше да е брилянтно“, казва студентът по архитектура Дънкан Кийф пред Bay Curious, „и мисля, че дизайнът щеше да е много влиятелен – може би щеше да промени начина, по който ще се проектират и построят мостовете след него.“
В края на 40-те години на 20 век Ярослав Джоузеф Поливка, инженер и приятел на Райт, го кара да предложи идея за втори мост над залива. Така Франк Райт създава Бътърфлай бридж, макет на който виждате във видеото. Той е вдъхновен от гръдния кош и крилата на тези красиви буболечки – пеперудите. Структурата може да издържи трафик в шест ленти, тротоари за пешеходци, както и централна „висяща градина“. Колите и хората могат да спират в средата на моста, за да се насладят на гледката и природата. Част от градината ще може да се види от минаващите под моста лодки.
Дизайнът има своите проблеми. Структурно и естетически е изключително дързък и необичаен – никой всъщност не знае как точно ще бъде построен, да не говорим за финансирането му. След смъртта на Райт, проектът губи от социалната си сила, особено на фона на конкурентните Transbay Tube и моста San Mateo.
Малцина все още говорят за построяването на още един мост над залива между Сан Франциско и Оукланд, но целта вече не е повече път за повече коли, а място за пешеходци и колоездачи.