ТВ сериал вдига продажбите на уиски в Япония

140324171441-japan-whiskey-nikka-bar-story-top

Търсенето на уиски в Япония никога не е било толкова силно, колкото след излъчването на телевизионен сериал по обществен японски канал, проследяващ историята на японски производител, женен за шотландка, в началото на ХХ век.

"Масан", това е заглавието на тази сапунена опера, чиято героиня се играе от американката Шарлът Кейт Фокс, първата чужденка, която заема такава позиция в традиционната сутрешна история по Ен Ейч Кей (NHK).

В сериала, състоящ се от 15-минутни епизоди, излъчвани всяка сутрин от понеделник до петък, тя се казва Ели, а съпругът й - Масахару Камеяма (наричан Масан), пише БГНЕС.

Двамата въплъщават историята на Масатака Tакецуру, който учи в Глазгоу, и съпругата му Рита, създали, не без трудности, първата уиски дестилерия в Япония – "Ника". Сериалът продължава до 28 март.

Днес "Ника", която не се колебае да покаже на интернет страницата си най-популярното от "Масан" или да го използва върху своите кенове с "хайбол" (смес от уиски и сода), не успява да произведе навреме най-популярните си продукти.

Уискито има едва 1,16% от общите продажби на напитки в Япония, но е с тенденция за увеличение, започнала през 2009 г. с обновяването на "хайбол", ценен от сравнително младите консуматори. За "Ника", произведено в Япония, търсенето се е удвоило през 2014, в сравнение с 2013 година.

"Ние вярваме, че сериалът помогна да се увеличи броят на феновете на уиски "Ника", твърди говорител на "Асахи груп" (Asahi Group), компанията-майка на "Ника".

Към подкрепата, оказана от телевизионния сериал, се прибавя и определянето на Yamazaki Single Malt Sherry Cask 2013 от Сунтори (един от най-големите производители на напитки в Япония) като най-доброто в света. На върха го постави Джим Мъри, който оценява и класира всички произвеждани в света уискита, пише АФП.

"Уиски библия" е справочник с оценки по 100-точковата система на повече от 4500 вида уиски, различни разновидности.

Споделяне
Харесва ми
Споделяне

Подобни

Ексклузивно

Последни

  • Живот
  • ТВ сериал вдига продажбите на уиски в Япония