shareit

Това лято очакваме ефекта от 36-месечна реклама на туризма ни в 6 държави

| от |

В продължение на 36 месеца Министерството на туризма ни е рекламирало активно на шестте топ пазара за страната – Германия, Русия, Румъния, Полша, Швеция и Украйна.

На пресконференция в БТА екипът на ведомството, начело с ръководителя на проекта Анелия Генова, се похвали с добре свършената работа. На финалната права на проекта по Оперативна програма „Регионално развитие“ от министерството отчетоха, че са достигнали до 18 милиона повече германци от целевите групи, а през 2014 г. у нас е имало над 4 % повече немски туристи в сравнение с предходната година.

Според резултатите в Полша сме на трето място по предпочитания, като поляците предимно ни виждат като курортна дестинация за море. В Русия имаме много малки отрицателни отзиви, а за румънците сме пазар №1. Най-скъпи са ни излезли рекламните кампании в Германия и Русия. Общата стойност на проекта пък е малко над 7 милиона лева.

Коментирайки повишаването ефективността на маркетинговите дейности на ведомството, Генова се похвали и с постигане на по-високи резултати от заложените – за изминалите три години сме получили двойно повече от предвидените положителни отзиви в прес публикации, телевизионни репортажи, стотици хиляди кликвания в интернет кампаниите. Генералният извод на проекта сочи, чекултурните обекти и забележителностите, които имаме, остават най-много в съзнанието на чужденците.

България е място за подражание“, гласи пък ласкателният отзив на Полша за нашия туризъм, доволно отбеляза Генова. Въпреки ситуацията в Украйна и късния старт на кампанията там, страната ни бележи добри отзиви и в тази държава. За украинските туристи сме били сред най-предпочитаните дестинации за изминалата година.

За 2014 г. имаме ръст на пазарите в Швеция, Германия и Полша, а в Русия и Украйна имаме лек спад на реализацията – това обаче се дължи на тамошни вътрешнополитически процеси, успокояват от Министерството на туризма.
От ведомството посочват изрично, че кампанията е привършила в края на 2014 г. и реалният резултат от рекламирането ни ще дойде с новия туристически сезон това лято. / NewsBG

 
 
Коментарите са изключени за Това лято очакваме ефекта от 36-месечна реклама на туризма ни в 6 държави