Главоблъсканицата на къдравите пържени картофи: Защо харесванията в социалните медии казва много повече, отколкото предполагате. Харесвате ли къдрави пържени картофи? Харесали ли сте ги във Фейсбук?
Вижте изненадващи неща, които Фейсбук (и други) могат да отгатнат за вас от произволни харесвания и споделяния. Компютърният специалист Дженифър Голдбек обяснява как някои приложения на технологиите не са чак толкова симпатични — и защо тя смята, че контрола върху информацията трябва да се върне на законните собственици.
С появата на социалните медии и социалните мрежи в началото на 21 век, интернет напълно се промени, коментира Дженифър Голдбек, и наистина стана място, където по-голямата част от съдържанието, с което се сблъскваме, е качено от обикновените потребители, или под формата на видеа в YouTube, или блог постове, или отзиви за продукт, или постове в социалните медии. Тя стана много по-интерактивно място, където хората общуват помежду си, коментират, споделят, не само четат.
Голдбек е разработила механизъм, при който с точност може да определи неща като политическите ви предпочитания, характера, пола, сексуалната ориентация, религията, възрастта, интелекта както и други неща като колко вярвате на хората, които познавате, и колко са силни връзките ви с тях. Според нея, екипът й се справя много добре. И отново, това не произлиза от очевидната информация. Вижте представянето, разбира се на със субтитри на български отTED.