Копирането в имейли, които не ги касаят, и телефонните обаждания точно преди тръгване от работа са сред най-големите дразнители за офис служителите, пише в. „Дейли експрес“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания сред 2000 души.
Охлаждащите работните помещения климатици, говорещите на висок глас колеги, недостигът на места за паркиране, неудобните столове и кражбите на любимите офис чаши също фигурират в списъка с оплаквания на трудещите си.
Над 50 процента от участниците в допитването са споделили, че „стотици“ несгоди на работното място ги карат да скърцат със зъби.
Проучването е направено по случай Световната седмица на магаретата от благотворителната организация „Брук“, която полага грижи за благото на товарните животни.
„Всеки от нас може да открие в списъка нещата, които всекидневно ни карат да недоволстваме в службата. Забиването на компютъра след приключването на важна задача например е в състояние да изкара всеки служител извън кожата му. Но докато ние постоянно се оплакваме от офис несгодите си, някъде там има коне и магарета, които робуват на 60-градусови температури, без да разполагат с екстри като здравна осигуровка или почивка за чаша чай“, казва говорителката на благотворителната организация „Брук“ Татяна Тропска.
Проучването разкрива още, че 39 процента от офис служителите се нервират заради „дребните неща“ в службата, като по-често ги дразнят висшестоящите, отколкото колегите с по-ниски постове.
Неприятните аромати в офиса също са чест повод за недоволство сред служителите – мнозина се оплакват от лошата телесна миризма или дъх на колегите си, или миризливите им обяди. Храбрите 18 процента от трудещите се са се конфронтирали с колеги заради лошите им навици, но често са правили това под формата на шега.
Сред по-сериозните оплаквания на офис служителите фигурират липсата на увеличение на заплатите, недооценяването и прекомерното товарене със задачи. Една четвърт от анкетираните признават, че мразят колегите им да закъсняват или да си тръгват по-рано от работа. Десет на сто от служителите не понасят колеги, които си припяват по цял ден, а пет на сто се дразнят от колеги, които никога не признават грешките си или превръщат всяко нещо в драма.