shareit

Бяла, достъпна и удобна

| от Спонсорирано съдържание |

Това да имаш пари в правилния момент винаги е добре. Независимо дали става дума за пазаруване в хранителен магазин или покупка на нова пералня. Същевременно в последните години все повече хора, особено в големите градове, се отказват от кеш разплащанията. Онлайн търговията „заразява“ всички – не само по-младите, както беше доскоро, а и по-възрастните. Именно затова е удобно човек да разполага с кредитна карта.

Получаването на такава обаче е сложен процес – одобрение, издаване, получаване на картата, инвестиране във време за посещения на офиси и накрая – плащане на какви ли не такси. Решение на именно този проблем търси Цветан Кръстев – съосновател и управител на Access Finance („Аксес Файнанс“ ООД). Самият Кръстев е завършил магистърска програма „Икономика на отбраната и сигурността“ в УНСС, а професионалният му път е преминал във водещи финансови институции, където се е занимавал с широк спектър от дейности.

При създаването на Access Finance, с колегите му работят върху иновативен продукт, който да бъде наистина от полза за потребителите. Екипът установява, че клиентите имат нужда от удобен и масов инструмент за картови разплащания. Именно вследствие на тези наблюдения се появява Бяла Карта – кредитна карта, различна от тези, които познаваме.

Защо точно бяла?

Наричат я „бяла“, защото от компанията, която предлага продукта, са открити с клиентите си през цялото време, за да са сигурни, че потребителите остават доволни от платежния инструмент.

„Още, когато създавахме нашата бизнес концепция, се фокусирахме върху това да бъдем открити към нашите клиенти, да бъдем честни в комуникацията и отношенията си с тях. Знаете, че бялото се свързва с тези качества. Затова си казахме: „Защо не Бяла Карта?“, разказва Кръстев.

На пръв поглед Бяла Карта е стандартна международна кредитна карта, но всъщност е нещо повече от това. Тя дава възможност на по-широк кръг от потребители да имат кредитни карти. Няма такса за издаване, обслужване и закриване. Освен това, за да бъде издадена, потребителят не трябва да посещава офиси, да подава документи – всичко става дистанционно – по телефона или онлайн, а картата се получава безплатно по куриер на посочен от потребителя адрес. Погасяването също е максимално улеснено – клиентите могат да си внесат дължимата по картата сума във всяка банка или на места, на които плащат сметките си за комунални услуги.

„Имаме и редица други интересни предимства, като например това, че ние покриваме вместо клиента таксите за тегления от банкомат, които всъщност са един от основните разходи при ползване на една кредитна карта, както и таксите за издаване и обслужване на картата“, казва Кръстев.

Максималната сума, от която могат да се възползват потребителите, е 3000 лева. Какъв кредитен лимит ще бъде отпуснат се определя в зависимост от извършената оценка на кредитоспособност на клиента. Този процес е в основата на принципите за отговорно кредитиране, от които се ръководи компанията. Целта е от една страна да се предостави възможност на всеки човек да получи право на достъп до финансови услуги, а от друга – предоставянето на средства да се извършва разумно, като се вземат предвид финансовите способности на клиента.

Възможност за всички

Една от основните разлики с другите кредитни карти на пазара е, че всичко става дистанционно. При интерес, клиентът заявява своето желание за карта по телефон или онлайн. След одобрение картата се получава по куриер. Но не само това. Обичайно при традиционното финансиране са налице по-рестриктивни условия за отпускане на кредитна карта, докато при Бяла Карта се търси възможност и за клиенти с по-ниски доходи, с по-нисък социален и финансов статус, както и такива, които в миналото си са имали недобра кредитна история. „Ние сме алтернатива и ново начало за тези хора. Бяла Карта е за тях – това е и основното ни послание в рекламната кампания, която се излъчваше доскоро.“ – допълва Кръстев.

Кой ползва кредитна карта

Обратно на всеобщото мнение, потребителите в България никак не са консервативни. Въпреки че пазарът по отношение на картовите продукти и разплащания е все още неразвит в сравнение с други пазари, той има много потенциал.

„В последно време се забелязва нарастване на обема на картовите разплащания. Oчевидно е, че те навлизат бързо в ежедневието на хората. Развитието на он-лайн търговията също ще допринесе за допълнителен тласък в развитието и потреблението на този тип продукти.“, казва Кръстев. Според него не е далеч моментът, в който кредитната карта ще стане част от всекидневието у нас, подобно на развитите западни общества.

Доверието е на първо място

За Цветан Кръстев доверието е най-ценно и това си личи не само от името на Бяла Карта. Според него е важно не просто продуктът да привлича клиенти, а и те да останат доволни. Затова и Бяла Карта се стреми към коректни и дългосрочни отношения с потребителите. Всеки от тях има собствен акаунт мениджър, на когото може да се обади при нужда и да го попита за всичко, което го интересува. С цел максимално улеснение и прозрачност, към всяка Бяла карта са приложени и полезни съвети за най-ефективното й ползване.

„Клиентът трябва да знае кой стои срещу него, трябва да знае името, което стои срещу него и единственият начин за дългосрочни отношения е доверието. Утвърждаваме се като надежден партньор за потребителите, благодарение на нашия подход – винаги сме до тях, представяме детайлно параметрите на своите продукти, прилагаме професионални стандарти и норми, които съответстват на най-добрите европейски практики в тази област“, подчертава Кръстев. Може би на това се дължи успехът на компанията му до момента. Тя е на българския пазар от 2013 година и досега от продукта й са успели да се възползват вече над 40 000 клиенти. Екипът на Бяла Карта обаче не мисли да спре дотук. Наскоро са предложили и нов продукт, предназначен изцяло за студенти. От него могат да се възползват както редовно, така и задочно учещи, независимо от това кой курс са, при спазване на принципите за отговорно кредитиране.

През следващата година се планира разширяване на продуктовото портфолио на финансовата институция, като на клиентите ще се предлагат последните тенденции при електронните разплащателни инструменти в технологично отношение. В краткосрочен план от Access Finance планират да стъпят на външнипазари в ЕС.

Спонсорирано съдържание

 
 
Коментарите са изключени за Бяла, достъпна и удобна