Нетфликс се готви да покори и Франция

| от |

Барбара Шазел, France television

На 15 септември Нетфликс влиза във Франция, същата седмица, в която ще навлезе и в Белгия, Швейцария, Люксембург, Германия и Австрия.

От месеци насам платформата за онлайн видеа с 50 милиона абонати в света вълнува традиционните френски телевизионери и доставчици на видеа, но също и администрацията, чак до високите етажи на властта. Ако бяхме в сектора на телекомуникациите, щяхме да бъдем, поне още няколко седмици, в период на спокойствие и стабилност преди пристигането на безплатната услуга за мобилните телефони.

Защото след един месец, оперирайки от Люксембург (и през Холандия догодина), Нетфликс ще избяга от старата система за финансиране, ще мине между капките на контрола от Върховния съвет за аудио-визуалните медийни услуги и ще постави под въпрос уместността на хронологията на медиите, които изобщо не са се развили, въпреки промените в употребите и начините на потребление на зрителите. Най-сетне платформата Нетфликс, известна с мощността на алгоритъма си за препоръки, изправя френските участници в сектора пред един от големите им пропуски – способността да персонализират своите услуги.

Но макар мнозина да вдигат юмрук в знак на съпротива, да не забравяме, че много хора ще спечелят повече или по-малко от появата на Нетфликс. Кой ще се възползва от нея?

Участниците в сектора на видео по поръчка чрез абонамент?

Според Грег Бивалски от компанията AB появата на Нетфликс ще бъде „възможност, тъй като Нетфликс или друг международен актьор би могъл бързо да популяризира видеото по поръчка чрез абонамент (SVOD). Защото ние във Франция имаме един проблем – хората не знаят какво е SVOD. Смята се, че със значителен бюджет за маркетинг Нетфликс ще намери начините да обясни какво е SVOD. След това ще се създаде конкурентен пазар и всеки ще извлече полза от него в зависимост от съдържанието, което ще предложи и като дава своята добавена стойност“.

Интернет доставчиците?

Orange е единствената компания, която заяви, че не иска да разпространява Нетфликс чрез своята мрежа, „на първо време във Франция“. Когато си смятан за „флагмана на френската суверенна цифрова революция“, не би било добре веднага да влизаш в съюз със силната и разрушителна американска платформа.

Медиите, които ще продават на Нетфликс рекламни пространства?

Нетфликс няма да се задоволи само с няколко банера в уеб пространството, за да се популяризира във Франция. Като професионалист в маркетинга платформата ще удари силно и няма да се поколебае да купи рекламни пространства, които ще целят привличането на широката публика и най-вече основната таргет група – младите хора между 18 и 34 години.

Творческият свят?

Нека не се заблуждаваме – макар да е известна с богатия си каталог, Нетфликс вече е ключов играч в Холивуд. В последното си писмо до своите акционери през юли изпълнителният директор Рийд Хастингс обяви цели осем оригинални сериала (включително третия сезон на „Оранжевото е новото черно“ и „Къща от карти“), които в момента се снимат в четирите краища на света, както и създаването на токшоу с водеща Челси Хандлър и шоу с най-големите американски комици.

Платформата Нетфликс може да успее да убеди продуцентите във Франция да работят с/за нея. Някои от тях вече сътрудничиха в миналото с друга американска платформа, Ю Тюб, която пусна свои „оригинални канали“ във Франция. Нетфликс ще продуцира качествени програми за широката публика с простата цел за постигане на рентабилност и търговски успех. Истинският риск е свързан с разнообразието на тази продукция.

Телевизионните канали?

Често четем, че платените телевизии ще бъдат големите губещи от появата на Нетфликс. В действителност е възможно всички телевизионни канали да бъдат засегнати, защото предложение като това на Нетфликс, разполагаща с голям каталог и съобразена с потреблението, ще конкурира с пълна сила времето за телевизия като цяло. Но макар да е малко вероятно телевизиите да се обединят срещу Нетфликс за разпространението на съдържанието им във Франция, поне не и на първо време, не е невъзможно те да създадат партньорства за разпространение в чужбина и защо не да подпишат договори за копродукции.

Зрителите?

Заради всички причини зад успеха на Нетфликс – богат каталог, персонализирано неограничено предлагане до поискване, много вероятно продавано за скромната сума от 7,99 евро на месец за достъп до платформата на екрана.

Нетфликс?

Истинският въпрос остава каталогът, който ще бъде предложен – дали французите ще се абонират за него както британците и скандинавците вече масово направиха в последните месеци? Нетфликс, която се надява на разширяване на своите все още слабо рентабилни международни пазари, несъмнено се надява на толкова добър старт, колкото в Холандия. След появата си през септември м. г. платформата е регистрирала 600 000 абонати при население от 16,8 милиона души. /БГНЕС

 
 
Коментарите са изключени за Нетфликс се готви да покори и Франция