Почитателите на Никълъс Кейдж могат да изредят поне 5 впечатляващи заглавия от кариерата на този актьор. Най-вероятно могат да изредят и повече, но началото е обвързано с едно особено светило във филмовата индустрия – Франсис Форд Копола. Няма как да говорите за единия, преди да се запознаете с другия и е особено лесно да откриете истината по тази тема.
Раждането на Никълъс Кейдж и неговата звезда идва с плавното и колебливо отстъпване на Копола. Истината е, че Франсис не е болен, а има нужда от работа и то достатъчно, за да може да се справи с проблемите си. Копола е причината за прашката, с която изстрелва Кейдж в Холивуд. Първите три големи роли във филми като „Rumble Fish“, „The Cotton Club“ и „Peggy Sue Got Married“. Две от лентите са изцяло за тийнейджър аудиторията. Кейдж е избран да помага, докато Копола трябва да спаси кариерата си и студиото си, потънало в дългове. Копола е направил „One from the Heart“ и вместо да увеличи своите богатства, реално започва да потъва към дъното.
Тъй като трябва да се заснемат филми бързо и да се решат проблемите, Франсин променя изцяло подхода си и започва да прави по-леки и не толкова ангажиращи ленти, за да спечели приходи. Проблемът е, че още в началото на тяхното запознанство, малкият Никълъс не е чак толкова близък до своя чичо. Младежът е само на 8 години, когато чичото прави филма „Кръстникът“. Семейство Кейдж получава само промоционалните тениски, а положението е толкова сериозно, че Август Кейдж не дава на сина си да ги облича.
Никълъс ще види филмът и ще го хареса, а малко след това Август ще заведе сина си в киното за втора част, но с условието, че Франсис никога не трябва да знае какво са гледали. По време на снимките на „Апокалипсис сега“, семейството е поканено да отиде във Филипините, но бащата за пореден път отказва, поради простата причина, че в момента там всички са на училище и не трябва да се прекъсва процесът.
Кейдж ще си спомни, че семейство Копола е заредено със сериозни търкания и още повече страст. Това е семейство, което не може да срещнете другаде. Бащата на Кейдж следи повече за доброто им и академичния успех, а не толкова за развлечения като киното. Август е бил насочен към изкуството и брилянтните му форми, докато Франсис, като по-малък брат, често предпочитал да бъде посредствен ученик, мечтаейки да се превърне в точно това, с което го помним.
В едно интервю става ясно, че Франсис е правил всичко, за да имитира брат си и е искал да бъде като него. Обличал се е, поведението е било почти идентично и се опитвал да пише кратки истории като брат си. Копола си представял, че неговият брат ще бъде известен писател и след това ще създава пиеси. Дори и записването на имената и на участниците на филма са подредени именно по идея на Август. Истината е, че дори записва името си по примера на брат си, когато работят в различни творби – Август Флойд Копола.
„Кръстникът“ е изгряващата звезда на Франсис и скоро ще се промени позицията на съревнование между двамата братя. Семейство Копола ражда редица творци, но за изненада, повечето винаги ще са в орбитата на Франсис. Талия Шир е уникална актриса, но се изстрелва към звездите, когато е призована за снимките на този филм. Кармен Копола е един изключителен композитор, много често остава ниско платена, но когато синът ѝ я наема за музиката на втората част на „Кръстника“, ситуацията се променя завинаги. Тя печели награда на академията.
Между 1972 и 1974 г. Франсис създава шедьоври и печели награда за най-добър филм. Три години по-късно идват и тежките години за семейството на Никълъс Кейдж. Август отглежда трима сина със заплата на преподавател в университета, неговата съпруга е прекарала дълго време в болница и през 1976 г. се развежда с него.
Август се впуска в работата си и се стреми да спечели още повече внимание, но никога не пише сценарий, а само книги. Никълъс Кейдж си спомня, че неговият баща е искал да бъде запомнен като писател, а не като сценарист. През 1978 г. Август публикува еротичен роман, в който разказва историята на мъж и жена, които живеят заедно в абсолютен мрак. Главният герой най-накрая се опитва да задоволи своите желания с докосване, но дори и това не е достатъчно добро. Авторът реално продава около 2000 копия през 1985 г.
Фактът, че този труд никога не е разгледан и опознат, реално води до още по-сериозни проблеми и депресия. Истината е, че Август никога не успява да надмине брат си, докато самият той го идолизира.
До 1974 г. Франсис вече е един от най-уважаваните творци в Америка. Закупува си апартамент с около 22 стаи във Сан Франциско, след това се ориентира към Манхатън и Напа, наслаждава се на плодовете на своя труд и реално няма нито един облак в небето.
Никълъс посещава този свят на охолство и щастие, но най-често идва като гост, който осъзнава, че не принадлежи там. Кейдж и неговия брат ще прекарват много време в една от къщите на чичо Франсис и ще се срещат с редица холивудски легенди, могат да си говорят с тях, да се снимат и да показват на съучениците си, освен това често могат да надникнат и зад кадър, при това във филми, които целия свят очаква. Кейдж дори е можел да прочете сценария на „Апокалипсис сега“.
Истината е, че Никълъс също не харесва чичо си, по спомени и двамата са се возили в кола, когато по радиото тръгва песента „Baby, You`re a Rich Man“ на Бийтълс, Кейдж си мислил, че чичо му има право да слуша тази песен. Тъй като светът на Холивуд наистина изглежда невероятен и Никълъс иска да бъде част от него, един път дори предлага на чичо си да му даде роля и ще види какво точно е актьорско майсторство. Франсис го игнорира и никога не повдига темата.
Кейдж си спомня, че един ден е в имението на чичо си и двамата с баща му разговорят. Младежът ще запомни много ясно думите:
„Ти беше велик, но сега аз държа наметалото.“
Ще са необходими много години, преди тази сцена да се повтори и този път Кейдж ще е в позицията да накаже чичо си за думите, изречени по адрес на баща му.
Мнозина смятат, че легендите на Никълъс Кейдж наистина са твърде пресилени, но истината е, че Чарлс – братът на Никълъс – си спомня как семейството било смятано за по-бедната страна от фамилия Копола, а точно това гневяло Никълъс. Той винаги е искал да стане звезда и точно това е неговата основна цел.
Тъжно е, когато един човек живее близо до охолството и щастието, но никога не може да се смята за богат и щастлив. Ефектът е сходен с този да се покаже най-бистрата студена вода на човек в пустинята, но не и да се консумира.
Въпреки зелената светлина да живее в къщата на чичо си, да кара неговите коли, да използва киното в мазето, построено специално за целите на Франсис, той винаги знае и помни, че реално не принадлежи в този свят. Така се засилва глада за известност, за охолство и за големи успехи.
Не е изненада, че Кейдж има една единствена важна мисия, да накара света да го запомни и да го превърне в по-известен от чичо си. Нещо повече, той иска да върне фамилното име и да покаже, че не е по-малко кадърен от чичо си. И въпреки това, когато излиза филмът „Valley Girl“, Копола изпраща поздравителна картичка, подписана със следните имена: „от Франсис Кейдж, Елинор Кейдж и всички останали Кейдж.“.