Владимир Табак – от еротичен календар за Путин до глава на руската пропаганда

| от |

Разпространяването на пропаганда и най-различни фалшиви новини, целящи само да създадат повече напрежение и да контролират общественото мнение, все още не са престъпление, макар и точно така да трябва да бъде. През последните няколко десетилетия ще открием, че именно Руската федерация заслужава златен медал във всяка една дисциплина по създаването на най-абсурдни и безумни новини. Слушахме легенди за ковид, които не се сбъднаха, очаквахме затварянето по лагери, сриването на банкови системи и какво ли още не, но това също остана като апокалиптичен сценарий.

Руската федерация винаги среща сериозни проблеми в неправителствените организации по света, особено ако не са тяхно производство и не хвалят славното минало на колективна мизерия, подсладено с липсата на блага и осигуряването на храна. Евгени Пригожин развиваше тази бизнес идея с години и успя да се докаже като един от златните пропагандатори на Путин, преди да реши да прави по-далечни полети.

През 2019 г. в Москва се ражда друго интересно НПО – Диалог. Проектът се стреми да създаде по-добра комуникация между граждани и правителството, а иноваторския подход ще даде още повече внимание на създателите. Зад иновативния проект ще открием лица като Владимир Табак, той е регистриран журналист в Русия, както и един от лидерите на про-кремълската пропаганда.

Диалог е негова идея, която в началото придобива внимание с помощта на календар, включващ фотографии на бивши и настоящи журналисти, завършили Московския университет. В това няма нищо лошо, бихте казали, но всички дами в него трябва да се снимат по еротично бельо. Идеята е, че този календар се прави специално в чест на 58-я рожден ден на министър-председателя на Русия – Владимир Путин.

Пускането на календара се съобщава в материал на друга пропагандаторка – Кристина Потупчик. По онова време, Кристина е един от основните говорители на младежкото кремълско движение „Наши“. Дмитри Песков нарича този календар „дамската иницатива“ и визира Кристина като един от основните организатори, а тя ще включи Табак като много важен помощник. Женската голота на бивши и настоящи журналистки ще предостави и още една възможност – създаването на интернет проекти, които да развиват президентската администрация.

Онези, които си спомнят Табак в университета, често го описват като богаташче и лигльо, който винаги намира начин да постигне своето. Той винаги идва с най-скъпите дрехи, прави добро впечатление и участва във всички възможни активности на университета. Мнозина си го спомнят с отвращение, а щом календарът се реализира, Табак остава без доста връзки от университета.

Табак не е най-добрият студент, неговият факултет са нощните клубове на Москва, а момичетата на страниците на календара са онези, с които винаги е бил. Дамите често са се възползвали от дълбоките джобове на колегата си. Прословутият календар се ражда като идея, представена първо на Владимир Сурков – един от лидерите в администрацията на Путин. Сурков има и участие в развитието на НПО-то „Наши“.

Въпросният продукт кара почти целият факултет да ръмжи и да недоволства, но реално никой не е в правото си дори да се оплаче. Табак има една бизнес идея – да хване голямата риба (в този случай е проект) и никога да не я пуска. Владимир Сурков се радва на идеята, а след като е заменен, друг човек наследява Табак и продължава работата си с него.

Кариерата на Табак започва официално през 2019 г. с поста на изпълнителен директор в Диалог. Основният директор е Алексей Гореславски – изпълнител на всички заявки на Кремъл по интернет въпросите. Алексей не остава дълго време на позицията си и е изпратен да работи за института по интрнет развитие. Табак взима неговата позиция и вече има пълната свобода да развива своите основни идеи.

Диалог няма да бъде единствен проект, скоро ще се отворят и най-различни подобни институции, които ще носят титлата „регионален център“. Тяхната функция е да разпространяват най-различна пропаганда и да накланят везните в полза на Путин. Активирането с пълна сила ще се отчете през 2020 г. с появата на Ковид.

Руските власти откриват нови приложения и веднага дават сценария на новата пропаганда. Сайтът StopCoronavirus.rf е единственият, който официално дава информация за пандемията. Диалог започват да качват и забавни видеа, комикси, мемета и най-различни тик-ток видеа, пристигащи с позитивен ефект.

По същото време, когато ковид е оставил хората без право на глас, руския парламент гласува промяна на конституцията. В този момент започва и разпространяването на информация, че ковид не трябва да бъде основен враг и никой не трябва да се тревожи от него, всичко е измама и хората трябва да бъдат пуснати свободно. Златната традиция на руската пропаганда е, че трябва да отклони вниманието от по-важните неща и да ги насочи в друга посока, докато лидерите диктуват своите основни и най-важни правила.

Диалог не спират до там, те търсят инфлуенсъри, с които да прокарват още повече абсурди. Павел Поперешниченко е търсил инфлуенсъри, които да получат сериозни суми, но качват най-различни клипове за пандемията, останали много далече от основната истина. Изкушеният инфлуенсър признава, че е отказал, но след това забелязва свои колеги, представящи точно този наратив.

Някои основни занимания на Диалог са свързани с пускането на реклами, представящи прозрачните условия за следене на изборите, както и броене на гласове. Хората с домашни любимци получават информация и реклами, че може да се гласува с кучета в избирателния ден, като те няма да бъдат прогонени или ограничавани. Религиозните ще получат реклами с гръмки слогани като „Бог има нужда от вас и ще ни върне конституцията!“.

Новата конституция се гласува на 1 юли и преброяването сочи, че повече от 78% от жителите на Руската федерация са отишли до урните. Истината е, че са реално около 65% и повечето са гласували предложените промени, като с това рестартират часовника на Владимир Путин.

През лятото на 2020 г. Диаолог осиновява и нови сценарии. Има финансиране от държавата и възможност за отварянето на още регионални центрове. До 2022 г. са наети около 2500 души и получават сумата от 6.5 милиарда рубли или около 67 милиона долара от Министерството за Дигитално развитие. Други по-малки организации получават едва 18.7 милиона долара. Планът на Руската федерация посочва, че до 2024 г. ще бъдат платени около 24 милиарда рубли или 249 милиона долара, при това само на Диалог.

Сумата позволява по-сериозен контрол и влияние върху гражданите в различни региони. Добрата и розова агитация изисква от служителите на Диалог да дават информация за кметски избори, иновации и промени. Най-често лавират за посочените лидери и се стремят да задушат всяка една опозиция. Служителите дават и информация на политици за техните фейсбук и инстаграм профили, методите за опериране и най-добрите варианти за създаването на аудитория. В края на 2022 г. Диалог ще се похвали с около 130 хиляди социални страници. Табак е успял да обхване повече от 50% от руските потребители.

Втората задача на Диалог е обвързана със следенето на интернет аудиторията и откриването на малко по-истерични и бесни граждани. Табак има някои проблеми, за разлика от интернет развитието си, той все още не може да достигне възрастната аудитория в мрежата. Те продължават да са верни на вестниците. Господата не забравят да обръщат и внимание на опозицията. В техните телеграм канали се появяват и най-различни истории, включително и тази на Валентин Коновалов – член на комунистическата партия. Коновалов решава да набие свой колега от Обединена Русия, защото възгледите им по време на изборите се разминават значително.

До 2022 г. Диалог има около 93 региона във всички големи федерални зони. Окупираните региони в Украйна все още нямат такива центрове, но се твърди, че експерти вече са посещавали Донецк и Запорожие, за да подготвят своята технология. Провеждат се и сериозни обучения за млади лидери в Мариупол.

Една от най-важните задачи на Диалог е да показва новини, които са в полза на настоящето руско правителство. За целта се купуват канали в Телеграм, които вече са натрупали много сериозна аудитория. Един такъв пример е каналът „Съвети за теб“, който има повече от 50 хиляди члена, но повечето от тях включват най-често съвети от рода на „Направи си сам“. Групата рязко променя своя лайтмотив и започва да бълва най-различни политически теми. Новини за приближени до Путин, които проверяват цените на хранителни продукти в окупираните зони, за да докажат, че всичко е осигурено.

В същият канал вече има и детайлна информация за войната в Украйна. На ден се публикуват по 100 материала, посочващи използването на забранени оръжия. Същото се случва в повече от 400 групи в социалните мрежи Vkontakte и други платформи. Диалог се занимава и с най-различни изследвани по теми като НАТО, Руската федерация, работата на различни институции и дори връзките между Украйна и Русия.

След стартирането на войната, същите хора вече дават най-различни дневни новини за протичането на сраженията. Веднага започват да се появяват и данни за развитието на Сергей Суровикин, който трябва да донесе победата.

Бежанската криза е друга любима тема. Веднага ще забележим, че Диалог разпространява фалшиви новини, а една от любимите е за мюсюлмани в Германия, които раздават флаери и настояват украинците да бъдат прогонени от страната. Самият флаер е разпространен от близо 300 хиляди души в телеграм каналът Ukraine.ru. Няма никакъв източник на информация, но поне знаем, че „Някой ни каза“.

В рамките на няколко месеца се раждат и нови идеи, които да разпространяват дезинформация за Украйна и украинците. Някои от успешните, които вече бяха забелязани и пуснати дори в България бяха:

Украинските войници продават своето оръжие в eBay.

Украински генерали закупуват луксозни имоти в Швейцария.

Украинските бежанци получават работни позиции като мастурбатор на животни в Полша.

Украинското правителство изпраща жени на фронта.

Украинските войници взимат хапчета, които повишават агресията.

Повече от 60 души са ангажирани с измислянето на най-различни фалшиви истории за Диалог. Работният ден от началото на войната изглежда така:

Служителите трябва да разглеждат украинските информационни канали и да мислят вариант за контра материал. Списъкът с предложения се предлага лично на Табак, който прави основната селекция. След това се предават на различните департаменти на Диалог, аслед това продължават към телеграм каналите. Напъните на Табак за политическа кариера се повишават след старта на войната. Той е един от любимците на Кремъл и не иска да се описва като човек, който има просто медия.

Той стои и зад създаването на сайта Трибунал – руската версия на украинския Миротворец, но подозираме, че за първия няма да се чуе, тъй като опозицията винаги следи онова, което може да накърни тяхното достойнство. Табак е отговорен дори за методиката, по която да се премахват неудобни новини. Най-често се посочва, че медията, разпространяваща данните е фалшива, уличена в най-различни проблеми и други интригуващи факти. Най-важното е, че има бонуси за онези, които успеят да се справят с потенциалните заплахи.

 
 
Коментарите са изключени за Владимир Табак – от еротичен календар за Путин до глава на руската пропаганда

Повече информация Виж всички