Как блокбастерите спечелиха, киното, музиката и телевизията

| от |

Защо сериалите станаха толкова заплетени и сложни, как само дузина музиканти могат да си позволят грандиозни концерти и скъпи видеоклипове, автори и композитори. Защо толкова много филми получиха скъпи продължения? Зададените въпроси, в крайна сметка показват, че е много по-евтино да влагаш много пари.

Блокбъстър стратегията означава да влагаш все повече и повече пари за много по-малко заглавия, независимо дали става дума за филм или музиканти/и.

„Въпреки че няма безопасен начин как да се играе на сигурно в шоубизнеса, може да се каже, че блокбъстър стратегията е най-надеждните вариант. Когато инвестираме, ние интуитивно мислим, че трябва да направим редица малки инвестиции. Блокбъстър стратегията е обратна. Това означава да правите огромни инвестиции което се оказва по-безопасно и по-сигурно“, обяснява професорът от Харвард, Анита Елберс авторка на книгата „Блокбъстър„.

Според нея е много важно да се изразходват пари за блокбъстър, без значение в коя индустрия е, тъй като тази инвестиция по-късно ще се върне. Като пример тя дава ЕнБиСи, която след няколко години опити и изразходване на пари, не е в състояние да извади голямо печелившо заглавие.
1

„Погледнете трейлърите на новите филми. Ако се прожектира филм на Warner Brothers, студиото има 3 или 5 трейлъра преди него. Така вече със създадения хит ти можеш и трябва да направиш още добри попадения. Ако Macmillan публикува книга на Бил О’Райли и тя се продава, тогава Macmillan ще го накара да ме интервюира, което ще помогне на продажбите на моята книга. Посещенията създават хитове.“

Същото е и в музиката. Ако сте компания, която издава LadyGaga и имате нова група, която искате да налагате, ще ги използвате за подгряваща банда на Гага и ще си кажете: „нека музикантите да бъдат пред Gaga. Сега публиката на Lady Gaga ще види и музиката на новите звезди. Това е като трейлъра преди филма. Посещенията създават хитове“ коментира Елберс .

Що се отнася до неуспеха на заглавия с големи очаквания като Lone Ranger, то според Елберс те са неразделна част от стратегията и за тях се говори прекалено много и те са натоварвани с големи очаквания защото от самото начало са големи проекти.

„Ако вземете всички малки филми, които не са успели да покрият разходите си, ще получите по-голям провал, отколкото всички големи заглавия, които са се провалили“, добавя Елберс .

 
 
Коментарите са изключени за Как блокбастерите спечелиха, киното, музиката и телевизията