Три авиокомпании, които ще ви качат на конкуренцията при проблем

| от |

Преди 1978г. в случай на закъснял или отменен полет всички американски компании бяха задължени да ви предложат полет на конкурентна компания, ако така пътникът ще стигне по-бързо до дестинацията си. Авиокомпаниите дори бяха задължени да платят на пътника първокласен билет, ако са свършили местата в икономична класа, пише Джордж Хобика.

1

Аз всъщност се възползвах от това правило през 90-те, когато пътувах за Ню Йорк с Америкън Еърлайнс. Пропуснах свързваш полет заради механично забавяне и щеше да се наложи да пренощувам в Сан Хуан, ако не бях помолил да летя с друга компания. Оказа се, че имаше полет на Континентал с едно свободно място – даже беше бизнес класа.

Правилото се въвежда от вече несъществуващият съвет на гражданската въздухоплавателност и важи за всички компании. Единствено изключение правят събитията, които не са ничия вина.

Повечето авиокомпании вече са елиминирали правило 240, тъй като не са задължени да го изпълняват. Но три от тях изненадващо още предлагат тази услуга.

Те са: Alaska, Frontier и United.

Разбира се, всичко това важи само ако има свободно място в друга авиокомпания за полет, който ще ви закара по-бързо от следващия на вашата.

Ето линк към договорите на трите компании. Забележете обширната дефиниция на Юнайтед за “форсмажорни” събития, които включват недостиг на персонал.

Имайте едно наум, че дори и вече правило 240 да не е задължително, не боли да попитате ако ви се наложи. Авиокомпаниите често си разменят пътници, ако им е изгодно – дори на конкуренцията. Всичко спада до преценката на служителите. Не забравяйте обаче да се държите смирено, сладко и човешко когато задавате въпроса.

По USAToday

 
 
Коментарите са изключени за Три авиокомпании, които ще ви качат на конкуренцията при проблем