Тим Кларк за хеджирането на горивото и партньорството си с Qantas

| от |

Emirates нямат планове да се върнат към хеджирането на горивото, а президентът на авиокомпанията Тим Кларк прогнозира, че цените на петрола ще останат под 80$ за барел в близкото бъдеще.

Кларк заяви, че финансовият отдел на компанията постоянно повдигал въпроса за хеджиране на горивото, но той няма желание да възобновява практиката, която изисквала целият персонал да има „дипломи от Оксфорд и Харвард с тройни отличия“.

„Не казвам, че никога няма да го направим, но това е много труден процес“, каза той. „Успяхме да успешно да управляваме компанията въпреки всички флуктуации в цените на петрола.“

„Стига петролът да е на цена между 115$ и 50$ долара за барел, компанията ще бъде печеливша“

Цените на петрола паднаха с повече от 40% от миналия юни насам. Но Кларк сподели пред The National, че е малко вероятно световното предлагане на суровината да бъде ограничено в краткосрочен план.

Той посочи към увеличеното производство на петрол в Иран и възможността скоро санкциите срещу страната да бъдат вдигнати, а също така и към американските компании, разработващи залежите на шистов газ, които не биха спрели производството си, имайки предвид високите размери на инвестициите в сектора.

Билетите на Emirates не включват така наречените fuel surcharges (такса за гориво) заради падащите цени на петрола. Тим Кларк също така допълни, че компанията ще се възползва от ниските цени на суровината, за да приложи в действие нови бизнес стратегии, като експанзия на нови пазари и по-ниски цени на билетите.

Междувременно авиокомпанията се стреми да удължи партньорството си с австралийския национален превозвач Qantas отвъд първоначалния петгодишен договор, съобщи Gulf News.

Двете компании сключиха споразумение за споделяне на приходите си през 2013 година. Emirates получи достъп до над 50 локации в Австралия, благодарение на вътрешната мрежа на Qantas. А австралийската авиокомпания ще може да ползва полетите на Emirates от Дубай до редица дестинации в Европа, Близкия изток и Африка.

Споразумението също така включва координирана поддръжка на самолетите и обучение на екипажа, съвместно закупуване на стоки, включително гориво и възможност за реципрочност при използването на програмите за летателни мили на двете компании. Пътниците ще могат да използват милите си за полети, на която и да е от двете компании, като част от партньорството.

„Не виждам причина да не може да продължим да си сътрудничим“, каза Тим Кларк. „Това е добра практика и ние сме много доволни от нея.“

\\ Arabian Business

 
 
Коментарите са изключени за Тим Кларк за хеджирането на горивото и партньорството си с Qantas