Депресия на пилота може да е в основата на изчезването на малайзийския самолет

| от |

Пилотът на изчезналия на 8 март малайзийски самолет, който трябваше да лети от Куала Лумпур за Пекин и който сега се издирва в Индийския океан, доста далеч от първоначалната му дестинация, е бил депресиран и не е бил в състояние изобщо да лети, пише британският в. „Дейли мейл“.

malaysia-airlines-9m-mrh-boeing-777-2h6er-656

Пилотът Захари Ахмад Шах бил силно разстроен, че неговият брак бил пред разпадане и той бил на ръба на развода. Съпругата му решила да напусне семейното огнище и това направо съкрушило пилота, който има зад гърба си хиляди летателни часа, разказал негов приятел.

Според неназования познат на Захари Ахмад Шах той изобщо не е бил в състояние да лети и е предупредил, че е много вероятно нито пътниците, нито останалите хора от екипажа да „разберат точно какво се случва, докато не стане прекалено късно“.

„Това беше един от най-добрите пилоти. Аз не съм медицински експерт, но след случилото се в личен план Захари вероятно не е бил в състояние да лети“, казал приятелят на пилота през новоезеландското издание „Ню Зиланд хералд“. Той добавил, че пилотът е бил забъркан с друга жена, но въпреки това
бил смазан, когато съпругата му решила да го напусне. Не е изключено да е използвал полета като възможност да опита високорискова маневра, която до този момент е изпитвал само на симулатора за полети, който държеше у дома си, добавил приятелят на пилота.

Новите разкрития последваха твърдения, че самолетът може да се е изкачил на височина между 43 000 /13 106 метра/ и 45 000 фута /13 716 метра/ малко след последната връзка между пилота и диспечерите. Машината била проследена да лети на тази височина 23 минути преди да се спусне.

Кислородът вероятно се е изчерпал след 12 минути в декомпресирания пътнически салон и
пътниците са загубили съзнание, казва източник от авиоиндустрията, пожелал анонимност.
Малайзийският самолет е можел да достигне максимален таван на височината от 43 000 фута. Но според друг експерт той можел да лети безопасно и на по-голяма височина. Но на тази
височина са достатъчни няколко минути, ако не и секунди за хипоксия /недостиг на кислород/, ако някой ръчно е декомпресирал пътническия салон. Кислородните маски може и да са се спуснали, но те могат да доставят кислород само за 5 до 10 минути.

Според Рон Бишоп, декан на факултета по въздухоплаване в Централния куинсландски университет в Австралия, спадът в налягането във вътрешността на самолета може да е накарала пътниците и екипажа да изпаднат в безсъзнание. После машината може да е летяла автоматично. След като горивото се е изчерпало, тя се е разбила в океана.

 
 
Коментарите са изключени за Депресия на пилота може да е в основата на изчезването на малайзийския самолет