Служителите са най-продуктивни между 10,01 ч и 11 ч в понеделник, установи британско допитване.
Това е най-доброто време от седмицата да се заемете със списъка със задачи, в който обикновено влизат три неща за вършене. Но ако не ги свършите до края на понеделник, шансовете да направите всичко, включено в списъка, намаляват драстично, като две трети от участниците в допитването признали, че никога не успяват да приключат с всички задачи в него.
Според изследването основната причина за това е липсата на време, но протакането също играе определена роля, като 24 на сто от анкетираните признали, че просто отлагат задачи, които не са им приятни.
50% от британките, участвали в изследването, заявили, че се чувстват стресирани, ако не успеят да свършат всички задачи в списъка си. За разлика от тях мъжете имат доста по-лежерен подход, като една трета признават, че не се притесняват, ако несвършените задачи в списъка им набъбват.
Отговарянето на всички пропуснати телефонни обаждания е определено като най-тежката задача, която служителите вършат ежедневно. Това е определено като топ приоритет, като три четвърти от анкетираните го смятат за своя основна задача. Две трети от участниците казали, че съставянето на списък със задачи също само по себе си е техен приоритет.
Вписването на отработените часове и свършената работа също е дейност, отнемаща доста време, и е посочена от 50% от анкетираните. Ежедневната битка с важните за вършене задачи е толкова напрегната, че мнозина служители нямат време за по-леки неща, например да измият каната си за кафе, да си вземат храна от кухнята и дори да отидат до тоалетната. Въпреки напрежението в работния ден 56% от участниците в допитването на Microsoft Office правят списък със задачи и за вкъщи.
В него влизат седмичното пазаруване (75%), чистенето (71%) и купуването на подаръци или картички за рожден ден (60%). „Ефективната работа и завършването на задачи в определен срок са предизвикателства, с които мнозина трудно се справят в днешния изискващ свят. Съставянето на списък със задачи е не просто метод да си организиран, справянето с дадена задача добре и на време ни оставя усещане за високо постижение“, коментира психоложката Линда Блеър.