Картата за градския транспорт да важи и за влаковете на БДЖ, когато се дублират направленията. Това е част от стратегията за развитието на железниците, която в момента ръководството на БДЖ изготвя, заяви изп. директор на БДЖ „Пътнически превози“ Димитър Костадинов по време на пресконференция.
Той посочи, че други елементи от стратегията включват цялостното интегриране на железопътния транспорт в общинските и регионални транспортни системи.
Поводът за пресконференцията стана последния репортаж, излъчен по телевизията и показващ хигиената във влака по направлението София – Банкя. Той показа нелицеприятната картина от вътрешността на вагоните и мотрисите на железницата.
В тази връзка е отстранен ръководителят на поделението за хигиена. Именно обособяването на такова отделно поделението е една от причините за тежкото състояние на хигиената в подвижния състав. То е довело до по-тромава синхронизация на работата, коментира ръководството на компанията.
Това престуктуриране е завишило разходите с около 900 хил. лв до близо 4.1 млн. лв, каза Костадинов. Той констатира, че има вагони, които не се е знаело откога не са чистени, допълни БДЖ шефът.
Сега вече началник влаковете няма да могат да приемат композиции, ако те не са били почистени.
Шефът на БДЖ „Товарни превози“ Любомир Илиев заяви, че мерките срещу кражбите на горива продължават да се прилагат. Отреминтирани и калибрирани вече са 23 GPS-a, които вече много по точно ще показват дали и кога е извършена кражба на гориво.
От уличените 12 души в участие в схеми за източване на гориво, четирима вече са освободени от БДЖ, а по-голямата част от другите е в болнични и не може да им се връчат заповедите за освобождаване.
Ние ще поискаме одит от Министерството на транспорта да направи проверка за това как се е действало по отношение доставките и зареждането на гориво в БДЖ „Товарни превози“. В проверките може да се включи и Агенцията за Държавна финансова инспекция. / money.bg