Олимпиадата не е само медали, а и печалби

| от |

Screenshot_1

Зимните игри в Сочи не са само спортен празник, но и възможност да се спечелят пари.

Меките играчки, украшенията, магнитите, дрехите и другите сувенири са донесли на Организационния комитет над един милиард долара. Това е абсолютен рекорд сред организаторите на зимните Олимпиади.

За Олимпийските игри в Сочи бяха пуснати в продажба около 5000 различни вида сувенири с олимпийска символика, а общите продажби на официалните сувенири могат да достигнат повече от 500 милиона долара. Да почувствате духа на Олимпийските игри можете не само в Сочи – сувенири са продават в цяла Русия. А посетителите Олимпиада, разбира се, искат да вземат част от този спортен празник със себе си, разказва кореспондентът на „Гласът на Русия” от мястото на събитието Ксения Мелникова:

– В Сочи има специални магазини, те са много популярни, както сред чужденците, така и сред руснаците. Особено популярни са символите на Олимпиадата: гепард, заек и мечка. Децата купуват играчки и химикали, всевъзможни ключодържатели. Също така много популярни са магнитите и чашите. А възрастните предпочитат якета на руския олимпийски отбор, шапки, ръкавици. С особена популярност се ползват ръкавиците, чиито пръсти са нарисувани с цветовете на олимпийските кръгове.

От Олимпиадата печелят и телевизионните компании. Така, американският канал „NBS”, който притежава правата за излъчване на Олимпийските игри в САЩ, очаква рекордни печалби – един милиард долара. Трябва да припомним, че Ванкувър 2010 също донесе печалби, но като цяло струва на канала 223 милиона долара.

Разбира се, големите победители са официалните партньори на Олимпиадата. Финансовият успех може да се обясни с две причини – рекламата и възможността да продават продуктите си директно до мястото на провеждане на Игрите.

Кой няма да може да спечели от Олимпийските игри в Сочи? Това са производителите на алкохол. Главно поради действащата забрана за продажба на алкохол на стадионите и въобще в радиус на 50 метра от всякакви спортни съоръжения. Производителите даже на лекоалкохолни напитки дори не се осмелиха да опитат късмета си на тези Олимпийски игри.

 
 
Коментарите са изключени за Олимпиадата не е само медали, а и печалби