Монделийз Интернешънъл представи глобалната си стратегия за икономически ръст, подобряване на средата за живот и опазване на околната среда

| от |

Фабриката в Своге с ключова цел да постигне 0% отпадъци до 2018 г. До момента количеството им е намаляло драстично, а рециклирането надхвърля 95%

Монделийз Интернешънъл представи днес глобалната си стратегия за устойчиво развитие, базираща се на четири основни стълба – устойчиво подсигуряване на суровини и намаляване на ефекта върху околната среда; програма за разумна консумация от страна на потребителите и образование в посока здравословен начин на живот; ангажиране на общностите, търсейки активната подкрепа на служители и трети страни за положителна промяна; и грижа за здравето и сигурността на служителите.

Устойчиво развитие

За да минимизира въздействието си върху околната среда, Монделийз Интернешънъл работи върху 5 фокусни точки – вода, енергия, отпадъци, парниковите газове и опаковки. До 2015 г. компанията си е поставила за цел да намали парниковите газове (намаление с 9 % към края на 2013 г.); използването на вода (намаляване с 11 % ); намаляването на енергийните разходи (с 6 % намаление от 15 % поставени като цел); и намаляване на производствените отпадъци – намалени с 46 % през 2013 при поставена цел от 15 %.

Стратегията за устойчиво развитие се прилага успешно и във фабриката в гр. Своге. Базата е сертифицирана по международните стандарти ISO14001:2004 – „Системи за управление на околната среда“. Освен, че покрива всички законови и нормативни изисквания, фабриката извършва и собствен мониторинг и периодични замервания.

Сериозен успех се отбелязва по програмата за 0% отпадъци, която е в сила от 2010 г. До момента общото количество на отпадъците за депо на тон произведена продукция е намаляло от 106,14 кг/тон до 2,08 кг/тон произведена продукция през 2013 г. Процентът на рециклиране е нараснал от 85% през 2010 г. до 95,9% през 2013 г.

За нас е изключително важно да бъдем стриктни и последователни в прилагането на глобалната стратегия на местна почва, защото това не е еднократен акт, а дългосрочна инвестиция в бъдещето – не само на нас като компания, но и за региона като цяло. Спестената енергия и вода днес са гарант за едно по-добро утре“, сподели г-н Ивайло Найденов, Генерален мениджър на „Монделийз България“

По отношение на водните ресурси – още през 2001 във фабриката е изградена изцяло нова разделна канализационна система за отвеждане на дъждовните и битово-промишлени отпадни води. През 2002 г. е изградена пречиствателна станция, която е и единствена в общината. Заустваните води са с по-добро качество от тези на р. Искрецка, показват мониторинговите измервания на лицензираната лаборатория, ангажирана с измерването. Компанията също така реализира редовно почистване на речното корито за своя сметка.

Енергийните ресурси също са обект на внимателни действия. От 2010 до 2013 г. потреблението на електроенергия е оптимизирано от 4,5 до 3,01 Gj/t.

По отношение на подкрепата за устойчиво земеделие, до 2015 г. компанията си е поставила за цел 100% от кафето и палмовото масло да бъдат добивани по този начин. За период от 10 г. компанията инвестира над 600 млн. долара в запазването и отглеждането на тези култури, за да предотврати заплахата до 2020 година да има дефицит от 1 милион тона какао, например. Добивът на какао намалява в резултат на климатичните промени, конкуренцията с други посеви, които са по-лесни за отглеждане, и демографския фактор – все по-малко млади хора желаят да се занимават със земеделие. Така този поминък има опасност да изчезне, ако не бъде стимулиран посредством целенасочени действия.

Разумна консумация

По отношение на разумната консумация, Монделийз има поставени ясни цели с краен срок 2020 г. Компанията ще редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти като ще увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията ще насърчава по-ниския калориен прием до 200 ккал в порция продукт и продължава политиката си за немаркетиране към деца.

Партньорства с общности

Компанията в световен мащаб работи заедно с доброволчески и неправителствени организации по програми, фокусирани в три сфери на здравословното ежедневие – образование на тема хранителни навици, физическа активност и достъп до богати на хранителни вещества и пресни продукти. „Монделийз България“ партнира на Българска хранителна банка, като дарява храни в полза на нуждаещите се в страната. Последната съвместна инициатива е отбелязването на Световният ден на прехраната, като освен с продукти, компанията подкрепи инициативата и с доброволно включване на своите служители.

Другите организации, които „Монделийз България“ подкрепя са Български червен кръст и Фондация в помощ на благотворителността в България.

В световен мащаб компанията ще инвестира 50 милиона долара с подкрепа на партньорства с общности и организации. Към момента са инвестирани 25 милиона долара в десет страни. Успехите на компанията са:

  • Китай: Подобрихме хранителния профил на храната, сервирана на ученици в 200 училища в 15 провинции чрез нашата програма „Кухня на надеждата“. Така учениците консумират повече зеленчуци и протеини, изграждайки си също добри хигиенни навици.
  • Бразилия: 2/3 от учениците, които взеха участие в нашите our INMED Health for Life program, успяха да намалят своето телесно тегло, като 1/3 постигнаха нормално такова.

Грижа за здравето и сигурността

До 2015 г. всички производствени бази на компанията по света ще притежават сертификати по сигурност и безопасност. Към края на 2013 г. 75 % от базите са сертифицирани по FSSC 22000 (Food System Safety Certification).

Програмите на Монделийз в световен мащаб

Cocoa Live – основана през 2008 г., целяща да подпомогне производителите на какао в Гана. През следващите 10 г. ще бъдат инвестирани 400 млн. долара, за да се подобрят условията на живот и труд на местното население и да бъде запазен техния земеделски поминък. Програмата ще помогне директно на 200 хиляди фермера и ще подобри живота на над 1 млн. души общо.

Coffee made happy – основана през 2012 г. и целяща 100% от кафето за европейския пазар да бъде от устойчиво земеделие. До 2020 г. ще бъдат инвестирани 200 млн. долара в подкрепа на 1 млн. предприемачи, отглеждащи кафе.

LU Harmony – основана през 2008 г. и фокусирана върху споделяне на добри земеделски практики и опазване на биоразнообразието.

За „Монделийз Интернешънъл“

„Монделийз Интернешънъл“ (регистрирана на NASDAQ: MDLZ) е водещ световен производител на леки закуски с приходи от 35 млрд. щ.д. за 2013 г. Създавайки вкусни моменти за потребителите си в 165 държави, „Монделийз Интереншънъл“ е световен лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки, бонбони, кафе и разтворими напитки. Компанията произвежда и предлага любими марки на стойност милиарди долари, като Cadbury, Cadbury Dairy Milk и шоколад Milka, Jacobs кафе, Oreo, BelVita, TUC и др. „Монделийз Интереншънъл“ попада в класацията на Standard and Poor’s 500, 100 компании на NASDAQ, Индекс за устойчиво развитие на Dow Jones.

 
 
Коментарите са изключени за Монделийз Интернешънъл представи глобалната си стратегия за икономически ръст, подобряване на средата за живот и опазване на околната среда