shareit

Хотелските лобита се превръщат във всекидневни

| от |

Няколко канапета, разпръснати из огромна зала с дълга рецепция – така изглеждат лобитата на големите хотели по света. Гостите пристигат и се отправят към регистратурата.

Сега обаче този типичен облик може би се променя, особено в няколко неотдавна реновирани хотела, където преосмислянето на концепцията започва още от първите впечатления на гостите и засягат функцията, която хотелското лоби има или би трябвало да има.

Например хотел Loewen в австрийския алпийски град Шрунс, където изобщо няма рецепция. Вместо това пристигащите гости са поканвани да седнат и да се настанят удобно, докато се изпълнят формалностите по настаняването. Новият хотел Intercontinental в швейцарския курорт Давос също вече е оставил в миналото идеята за масивна рецепция в меко казано просторното си лоби.

„Гостите могат да се регистрират на три малки терминала, които са поставени в ъгъла“, посочва интериорният дизайнер Катрин Матисен. Нейната компания CM Design с централа в Хамбург създава нов интериор в Давос.

„Пристигате в помещение, което е салон с камина, а не някаква масивна рецепция“, обяснява дизайнерката. Идеята е, че гостът първо трябва да има възможност да се огледа и да поеме атмосферата, без да се усеща притеснен от времето. Хансьорг Хефел, директор на хотел Marriott във Франкфурт обаче е сред тези, които няма да се откажат от голямата регистратура.

„Тук се провеждат много конгреси, така че имаме нужда от капацитета, предоставян от рецепцията, за да можем да обслужим всички гости възможно най-бързо“, посочва той след обновяването на цялото хоби в хотела, превърнало помещението в нещо като удобна дневна.

„Наричаме го Голямата стая“, допълва Хефел. След обновяването това пространство, което по-рано оставаше
до голяма степен неизползвано, вече има цял спектър от функции. Бизнесмените могат да провеждат срещи, големи или малки, в лобито, докато други гости имат възможност да работят на лаптопите си. Трети пък могат да хапнат или изпият по чаша кафе. Intercontinental Hotels Group – IHG също е превърнала някои от лобитата си в дневни.

„Отворените лобита ще направят премиерата си в Германия в новия хотел Holiday Inn Berlin City East Side, който ще бъде открит тази година“, казва Робърт Шепърд, ръководител на дейността по разрастване на IHG. Идеята за отворените лобита се основава на изследване на тенденциите, характеризиращи новия тип пътуващи по работа.

„Този тип пътуващи не са обвързани от обичайните работни часове и работни ангажименти. Те ценят средата, напомняща атмосфера на кафене, в която могат да получат вдъхновение от други пътници, работещи на лаптопите или смартфоните си“, допълва той.

Според дизайнерката Матисен хотелите следват тенденцията, която германците наричат „по домашно му“.
„Целта е да се създаде удобна смесица от стилове, в която всеки гост се чувства точно като у дома“, казва тя.

Опасността е, че новите мултифункционални лобита накрая могат да изглеждат като етажа за разпродажби на някой мебелен магазин вместо да бъдат приканващи и функционални. Опитват се варианти, при които всеки пристигащ гост да се регистрира сам на терминал или чрез мобилния си телефон. Хефел, директорът на Mariot, все пак посочва, че в Европа това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, тъй като законите често изискват всеки гост да попълни регистрационен формуляр за полицията.

В по-икономичните хотели при решението за намаляване на гишетата за регистрация роля имат и съображенията за разходите, тъй като няколко зони могат да бъдат слети и поставени под отговорността на само един служител.
В Pentahotels, например, барманът ще помоли новопристигналия да попълни регистрационния формуляр, ще подаде ключа и същевременно ще вземе поръчката на госта за вечеря. /Превод от английски: Елена Савова/БТА

 
 
Коментарите са изключени за Хотелските лобита се превръщат във всекидневни