Ата е най-странното откритие в пустинята Атакама – човек или извънземно

През 2003 г. в пустинята Атакама, Северно Чили, изследователи откриват един особено интересен скелет. Разкопките са правени в така наречения призрачен град Ла Нория. Неговата площ е скромна, но самият скелет е нещо, което мнозина все още не са виждали. Размерите на останките са около 15 сантиметра на дължина.

По някаква причина съществото има конусова глава, преброени са около 10 чифта ребра, докато човекът обикновено има 12 чифта или 24 ребра. Откритие от този ранг веднага кара повечето ентусиасти и конспиратори по темата за извънземните да се активира. Мнозина не спират да твърдят, че откритието е на малко извънземно. Други изследователи ще допуснат, че най-вероятно става въпрос за ранен примат, който няма много общо с човекът, който познаваме днес. За да има някакво разбирателство между всички страни, учените наричат своето откритие „Скелетът от Атакама“ или „Ата“ за по-кратко.

Отговор няма около 7 години, никой не може да допусне или да разбере какво наистина е това същество. През 2010 г. се прави генетично изследване на останките и доказване, че въпреки странните мутации, това е било човешко същество. Откритието зад тази проверка ни подсказва, че става въпрос за човек, който е на няколко хиляди години. Учените, публикували този материал, напомнят, че не са присъствали нито при взимането на ДНК материалите, нито при самите обработки на данните.

За тестването на ДНК материал е бил необходим един квадратен милиметър кост, която отлита за САЩ. Проверката на ДНК цялост посочва, че скелетът е на минимум 500 години. Европейското ДНК и проверката на прадедите показва, че скелетът може да е и сравнително по-млад. Интересното в този случай е, че науката подсказва и нещо друго – това тяло е имало няколко синдрома, които са спомогнали за странните изменения. Учените са категорични, че скелетът е принадлежал на чилийска жена, но и до днес продължават изследванията, които да разкрият още много информация.

Това е било момиче с много ДНК мутации. Тепърва ще се изследват мутациите и гените, които са довели до точно такава структура. Скандалите продължават, защото учените са получили ДНК-то напълно нелегално и са направили различни тестове без знанието на страната. Скандалите около Ата не са малко, но пък стигаме до другият въпрос: как останките са се запазили?

Пустинята Атакама се намира между Андите и Чилийските скалисти планини. Площта ѝ е около 105 хиляди квадратни километра. Като една от най-сухите пустини на планетата, нейната основна работа е да запази всички следи на цивилизацията. Това е пустиня, която е стояла повече от 150 милиона години без никаква растителност и до днес е един от рекордьорите относно най-сухото място на света. За да добием малко повече представа относно този период от години, тиранозавърът Рекс е живял преди 66 милиона години. Учени като Артър Аудерхайд ще потвърдят, че едно тяло в тази пустиня ще се превърне в мумия без никакви други обработки или поддръжка.

Природата не може да бъде единсвената със заслуга в това откритие. Древните чинчохоро са имали традиция в допълнителното обработване и мумифициране на тялото, следователно Ата е била добре подготвена за съхранение в историята.

Данните от проучването сочат, че Ла Нория не е последното място на Ата. Тя е била погребана другаде, а след това преместена, това показват останките от нитрат по костите. Въпросният елемент се използва за наторяване, а преди градът да бъде изоставен, Ла Нория е била известна с производството на нитрати и изпращането по железопътната линия. Единственият проблем е, че мините са на доста по-сериозно разстояние от локацията на града. Отделно от това знаем, че всеки жител е бил изложен на изключително жестока радиация от слънчевите лъчи, липса на вода и ограничени ресурси. През нощта всеки трябва да оцелява на изключително жестоките студове в пустинята, а личната хигиена е изгубена кауза. В такива райони е напълно нормално да се забележи и висока смъртност, както и мутации.

Ата е нещо, което науката не е виждала, но дори и откритието и идва с редица конспирации. Някои твърдят, че е открита в нещо подобно на гробище, други сочат, че тялото е запазено в шкаф на къща. Някъде по целия път се намира и купувач на име Рамон Навиа-Осорио. Испанският бизнесмен е частен колекционер и президент на Института за изследвания на екзобиологични науки – ориентиран е предимно към извънземни.

Навиа-Осорио ще се срещне с нло изследователят Стивън Греър, който през 2009 г. ще настоява от САЩ да разкрият всичката информация за извънземни, която имат. Според него, американците разполагат с други наследници на Ата, но не разкриват информацията. Това не пречи на учените от САЩ да поискат въпросния елемент, за да направят изследване. Учените по-късно ще посочат, че става въпрос за мъртвородено дете, което е починало в тялото на майката. Повторно изследване смята, че Ата може би е много по-млада и няма как да бъде обвързана с извънземни, различни експерименти и други проблеми.

Коментарите са изключени за Ата е най-странното откритие в пустинята Атакама – човек или извънземно