Технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID влиза в производство

| от |

Авиокомпания ЕasyJet изразява удовлетворение от сделката, сключена между Nicarnica Aviation и Elbit Systems за производство на технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID („Airborne Volcanic Object Identifier and Detector“). Процесът ще започне през 2015 г. и ЕasyJet има за цел да бъде първата авиокомпания, използваща специална система за идентификация на пепел.

easyJet

Иън Дейвис, ръководител на инженерния отдел в EasyJet, коментира: „Това споразумение представлява една значима стъпка напред за превръщането на едно концептуално решение в реалност. EasyJet подкрепя развитието на тази иновативна технология, откакто през 2010 г. вулканична дейност възпрепятства авиацията в Европа. Очакваме с нетърпение да бъдем първата авиокомпания, която оборудва своите самолети с нея“.

Д-р Фред Прата, изобретател на технологията AVOID, споделя:„Големи усилия бяха положени за реализирането на първото търговско предлагане на системата AVOID на борда на самолетите на EasyJet. Бизнес отношенията на Nicarnica Aviation с големия доставчик на авионика Elbit Systems гарантират, че AVOID ще отговаря на стандартите на авиационната индустрия и ще се ускори нейното търговско развитие. Интеграцията на системата на борда на самолетите е последното техническо предизвикателство и очакваме да видим първия самолет на EasyJet да лети със системата в най-близко бъдеще.“

Системата AVOID може да бъде оприличена на метеорологичен радар за пепел. Създадена от д-р Фред Прата, главен технологичен директор в Nicarnica Aviation, тя включва инфрачервена технология, инсталирана на борда на самолета и осигуряваща картинни образи на пилотите в кабината и на центъра за контрол на полетите. Посредством тези данни пилотите могат да виждат облак от пепел до 100 км. в далечина пред самолета, на височини между 1524 метра и 15 240 метра, позволявайки им да правят малки промени в летателния план, избягвайки всеки подобен облак. Концепцията е много подобна на метеорологичните радари, които са стандарт за авиокомпаниите днес.

На земята, информацията от самолета, получена от AVOID, може да се използва, за да се пресъздаде точен образ на облака от вулканична пепел, с данни в реално време. Така ще има ясна представа каква част от въздушното пространство остава „отворено”, което в друг случай би било блокирано за полети. Следователно ще се намалят прекъсванията на полетите, което е в полза на пътниците.

Технологията беше тествана от Airbus през ноември миналата година чрез уникален експеримент, включващ създаването на изкуствен облак от пепел.

 
 
Коментарите са изключени за Технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID влиза в производство