shareit

Какво знаем за MH370 година по-късно?

| от |

2014-а е годината с най-малко на брой инциденти със самолети, жертвите обаче са повече

2014-а е годината с най-малко на брой инциденти със самолети. Това сочи доклад на Международната асоциация за въздушен транспорт. Въпреки това, обаче, жертвите не са намалели.

Въпреки че бройката на инцидентите е рекордно ниска, загиналите при тях са се увеличили в сравнение с предишни години. За пример през миналата година са регистрирани 12 фатални инцидента, взели 641 жертви. Докато за периода 2009 – 2013 г. средно на година инцидентите са били 19, а жертвите – 517.

На всеки 4,4 милиона полета, фатален е един, което е едва 0,23 на сто от всички полети, които се изпълняват годишно в света.

Междувременно измина една година от мистериозното изчезване на полет MH370 на Малайзийските авиолинии. Сумата, похарчена за издирването на безследно изчезналия Боинг 777, е 93 милиона долара.

В най-голямата мистерия в историята на авиацията все още конкретни отговори няма. Въпросите продължават да измъчват стотици авиоспециалисти и разследващи от цял свят. Точно преди година, Боинг 777 изпълняващ полет от Куала Лумпур за Пекин, изчезна от радарите над Южнокитайско море с 239 души на борда.

Безрезултатно бяха претърсени стотици хиляди квадратни километри от океана. Според 500 страници доклад на разследващите, причината не е нито в екипажа, нито в техническа неизправност на самолета. Не е ясно дали и къде изобщо се е разбила машината.

Хипотезите са различни и неофициални. От пожар заради пренасяните литиево йонни акумулатори, през отвличане от терористи и пилоти-самоубийци. Дори още по-смели версии. По нареждане на Путин Боингът е приземен и скрит в подземно хале в космодрума Байконур в Казахстан, за да бъде натрит носът на Запада. Та дори отвлечен от НЛО или попаднал в дупка на времето.

Докладът, изготвен от авиационни експерти, съдържа повече фактологична информация, отколкото анализ на причините. В него става ясно, че самолетът е преминал „сериозен ремонт“, извършен от концерна „Боинг“.

След мистериозното изчезване на малайзийския Боинг, ООН предложи гражданските самолети да рапортуват местонахождението си на всеки 15 минути, вместо досегашните 30-40. Така търсенето при инцидент ще бъде улеснено.

Предлага се още да няма възможност ръчно да се изключват трансьпондерите, които изпращат сигнали до земята за локацията на машината. / novanews.bg

 
 
Коментарите са изключени за Какво знаем за MH370 година по-късно?