shareit

Airbus: Индия ще има нужда от 1290 самолета до 2032

| от |

Индийските авиокомпании ще се нуждаят от 1290 нови самолета до 2032г., за да отговорят на нарастващото търсене, сочат последните разчети на Airbus.

465834549_0dae70c548_b

На обща стойност 190 милиарда долара, според разчетите на европейския конструктор, тези самолети трябва да отговорят на годишен ръст от 8.6%, по-висок от средния за Азия (6,1%) и повече от два пъти по-висок от средния за света (4,1%). В разчетите си, публикувани преди 2 дни, Airbus уточнява, че 73% от тези апарати ще служат за уголемяване на самолетния парк на авиокомпаниите, а 27% ще заместят сега опериращи самолети. 913 от тях ще бъдат самолети с една пътека от типа на Airbus A320, A320Neo, 322 от използваните за далечни полети А330 и А350 (които ще представляват 36% от парка тогава) и 56 ще бъдат гиганти от типа на А380. Флотата на индийските авиокомпании ще утрои състава си, пресмятат още от Airbus.

Според европейския самолетопроизводител вътрешния трафик в Индия ще нараства с около 10% всяка година, за да достигне трето място в света през 2032. Броя на индийците, пътуващи поне веднъж месечно ще нарасне 5 пъти от 5% сега фо 25% през 2032. Според вицепрезидента отговарящ за стратегията Киран Рао през 2032 Индия ще има 13 летища с над милион пътници месечно, ръст, който ще създаде нуждата от опериране с А380. В момента Airbus държи около 60% от пазара в Индия, където създава работа на 350 (скоро 450) човека в центъра за изследвания в Бангалор и директно или индиректно над 5000 човека. Всички самолети на Airbus имат части, произвеждани в Индия.

Тази актуализация в разчетите идва само ден след като Салона в Хидерабад отвори вратите си в сряда с основна „звезда“ А380 на Emirates. Летището в Хидерабад е едно от четирите индийски летища, можещи да приемат Суперджъмбото на Airbus. Прави впечатление отсъствието на Jet airways, IndiGO, GoAir и AirAsia, Air India и SpiceJet обаче присъстват на изложението.

 
 
Коментарите са изключени за Airbus: Индия ще има нужда от 1290 самолета до 2032