Viber е продаден за 900 млн. долара

| от |

Два дни след като компанията Viber официално отрече слуховете, че е закупена от азиатски конкурент, тази покупка бе официализирана. Японската Rakuten купи Viber за $900 милиона. Популярният месинджър има има над 300 милиона регистрирани потребителя и е широко използван в Африка, Близкия Изток, Югоизточна Азия.

viber

Сделката бе пазена в тайна дори и след като израелският портал Calcalist съобщи, че компанията е продадена – в този момент Viber публично чрез TechWeek Europe обясни, че дружеството не е в никакви преговори за продажба и че е много изненадано от тази „новина“.

Viber има регистрирани потребители в над 200 страни и повече от 100 млн. активни потребители месечно. Viber не е най-популярното в Япония апликация за моментни съобщения – WeChat е по-предпочитана в Китай, LINE в Япония и KakaoTalk в Южна Корея. В глобален мащаб конкуренти са Facebook Messenger (около 945 милиона потребители) и WhatsApp (400 млн. потребители).

Viber обаче известна с добрата грижа за опазването на неприкосновеността на личния живот на своите клиенти – нещо, което не се харесва на много държави, като например Саудитска Арабия, където услугата е недостъпна от 2013 г.

viber (1)

Японската Rakuten, собственост на милиардера Хироши Микитани, управлява платформата за електронна търговия Rakuten Ichiba. Компанията предлага и услуги в областта на банкирането, пътуванията и ценните книжа. През изминалата година тя инвестира в електронните четци Kobo и в социалната мрежа Pinterest,

Новината със сигурност ще доведе до появата на много спекулации относно цената на WhatsApp, Nimbuzz, KiK, Tango, WeChat, LINE и BBM. Според очакванията, BBM или BlackBerry Messenger, ще удари 150 милиона регистрирани потребителяи до края на 2014 година. Въпреки, че са по-малко от тези на Viber, BBM е изключително популярен и има доста възможности, които Viber няма, а след последния ъпдейт до BBM 2.0, приложението стана още по ценно.

wsj, bbc