36 % от мъжете шофьори на възраст между 30 и 39 години са сядали зад волана след като са консумирали алкохол. Това показаха данните от национално представително проучване на агенция ЕСТАТ, финансирано от „Каменица” АД в рамките на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”.
Резултатите от изследването сочат, че представителите на нежния пол са много по-малко склонни да сядат зад волана след консумация на алкохол – едва 13 % от всички анкетирани. От друга страна 32.7 % от шофьорите на възраст между 18 и 29 години поне веднъж са се качвали зад волана пили. Данните показват, че броя на водачите с по-ниско от средно образование, които са шофирали след консумация на алкохол, е най-голям. Броят на висшистите със степен доктор или професор пък е най-малък (8.3 %).
Над 2000 души от цялата страна се включиха в кампанията „Алкохолът е лош шофьор”, организирана от „Каменица” АД, която се проведе през изминалия месец. Инициативата насочва общественото внимание към рисковете от консумацията на алкохол преди шофиране и провокира отговорно поведение у водачите на пътя. Основната цел на инициативата е да повиши информираността на обществото за потенциалните опасности от шофиране в нетрезво състояние. Тази година кампанията се проведе в седем града – София, Пловдив, Варна, Бургас, Благоевград, Шумен и Русе. Участниците имаха възможността да направят кратка обиколка, седейки на пасажерското място в автомобил, докато носят т.нар. „алкохолни” очила, които симулират различна концентрация на алкохол в кръвта. „Алкохолните“ очила бяха с 0.4 – 0.6, 0.6 – 0.8, 0.8 – 1.5 и 1.1 – 1.7 промила алкохол в кръвта.
Участниците в активностите се увериха по колко различен и опасен начин виждат пътната обстановка. Освен тестовете в автомобил, екипите на кампанията организираха и специални интерактивни игри за всички участници. Предизвикателството пред тях беше да управляват мини кола с дистанционно управление, да напишат SMS от мобилния си телефон или да преброят дадена сума пари, всичко това докато носят „алкохолните” очила.
Вчера бе изтеглен и победителят от томболата, организирана от „Каменица“ АД в рамките на кампанията „Алкохолът е лош шофьор“. Всички участници в игрите трябваше да отговорят правилно на няколко въпроса, свързани с шофирането след употреба на алкохол, за да участват за спечелването на награда скутер Peugeot. Името на печелившия участник е Кремена Маркова от гр. Благоевград. „Отношението ми към шофирането и употребата на алкохол е изключително негативно. Особено напоследък, след като в моя град станаха толкова много катастрофи поради употреба на алкохол. Оценявам, когато има подобни кампании за превенция“, каза щастливата победителка.
И тази година кампанията „Алкохолът е лош шофьор” се проведе с подкрепата на Министерството на вътрешните работи, Посолството на Кралство Белгия у нас, Съюза на българските автомобилисти, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасност на движение по пътищата (ДОККПБДП) и Българския червен кръст.
Тестовете с автомобили бяха организирани със съдействието на официалния партньор на инициативата – София Франс Ауто – официален вносител на Peugeot за България.
Кампанията се организира и с медийната подкрепа на Дарик радио, Нова телевизия, вестниците „Труд” и „24 часа”, Dir.bg.