bTV очевидно са в процес на преструктуриране на медийните си канали, който стартира с искането им до СЕМ за отнемане на лицензите за излъчване на bTV Lady+1 и Ring.bg +1 по цифровите мултиплекси (+1 означава, че тв програмата върви по безплатния ефир с един час по-късно от предаването през платените разпространители).
Медийните надзорници обаче и до момента предпочетоха да останат пасивни като нито одобряват, нито отхвърлят молбата на медийната корпорация.
От днес още два канала – сайтовете zonasport и menbox вече са в историята. В интервю за „Капитал“ Павел Станчев, главният изпълнителен директор на bTV обяви, че след задълбочен анализ „видяхме, че трябва да се задържим там, където имаме шанс да бъдем в челната тройка. Оказа се, че колкото и да е малък българският пазар, вече има стотици хиляди сайтове. Ние ги разделихме на сегменти и си казахме в кой от сегментите вече сме и можем да бъдем в челната тройка. Видяхме, че по различни причини, някои от които обективни, като например в спорта, това е пиратството.“
Така порт фолиото на медийната група става по-малко, но очевидно целта е да бъде по-конкурентно и финансово изгодно. От друга страна конкурентната Нова телевизия също затвори спортния sportni.bg, преливайки го в gong.bg.
Това беше една от малкото публични промени, откакто групата купи Дарик Нет и Нетинфо. Все още очакваме да разберем и резултата от конкурса, който обявиха в средата на декември за “обект на дизайн” с цел да ”наложи единна марка на дигиталния пазар”.
През февруари стана ясно, че новото име ще е… старото – Нетинфо.
“Новината” някак между другото обяви Главният изпълнителен директор на “Нова броудкастинг груп” Дидие Щосел в интервю пред “Капитал”.
На въпрос: Ще ребрандирате ли онлайн групата?, той отговори:
“Разгледахме в детайли брандовете, които придобихме, и преценихме, че Netinfo е марка, която всички познават, затова няма да променяме името – цялата дигитална група ще си остане под бранда Netinfo. Това, което ще направим, е да освежим визията и логото.”
Е, вече е месец май и се надяваме, че няма да чакат още пет месеца, за да представят новата си визия и лого.