Журналистите много често са хора, които работят с думи и владеят цял лексикон с термини, чиято цел е галене на собственото им его и затвърждаване на компетентност. А не винаги е така.
„Желанието да се покаже моща на медията е най-силно, когато новинарската организация пуска промо на интервю със заглавие „ексклузивно“. Това не означава, че няма ексклузивни интервюта. Когато някой спорен и интересен за медиите събеседник, като Ланс Армстронг игнорира пресата или по друг начин отказва да отговори на въпросите на медиите, след това дава интервю за Опра Уинфри, това интервю си заслужава да бъде забелязано. Също така, когато писател като Уолтър Айзъксън получи постоянен достъп до човек, който не дава интервюта, като Стив Джобс и направи 40 срещи с него в продължение на две години, след това има нещо изключително в тези интервюта, дори и ако Джобс в този период се среща и разговаря с други журналисти“, пише колумнистът на Ройтерс, Джак Шафър .
Като пример за това, което не е ексклузивно интервю Шафър изброява опитите на Файненшъл таймс да направи интервю с Бил Гейтс или Далай Лама като ексклузивни или всяко интервю с Ричард Брансън, което бива с етикет ексклузивно, или интервю на Барбара Уолтърс с FoxNews, в което говори за нейното напускане на „The View“.
„Колкото по-значима е темата, толкова по-склонна е пресата да представи интервю като ексклузивно, което означава, че интервю с президента на САЩ, независимо колко кратко или несъществено е, почти винаги се счита за изключителено и уникално, а в стаята няма журналист от всички конкурентни медии.
Президентът Обама дава интервюта и пресата ги счита за уникални и изключителни със същата периодичност, с която средния гражданин пере дрехите си. Миналата седмица имаше ексклузивно интервю с NBC. Седмица преди това ексклузивно интервю имаше Fusion. В средата на октомври WABC от Ню Йорк имаше екслкузивитет. Месец преди това Асошиейтед прес и CNBC получиха своите интервюта. През септември единствени с интервю бяха Telemundo и ABC News.
По-лесно е да се направи списък на медии, които нямаха „ексклузивно“ с президента през последните 18 месеца, отколкото тези, които имаха: Обама дава интервюта за Charlie Rose, Today, JerusalemOnline, Meet the Press, Bloomberg News, Miami CBS4, American Urban Radio Networks, NBC’s Rock Center, Tallahassee WCTV, Kirksville, Mo.’s, KTVO, Toledo News Now и Washington WJLA.
С изключение на английската кралица, хората, които се укриват от полицията и няколко ексцентрици, почти всеки в обществения живот има интерес, от време на време, да говори с журналисти. Почти никога не е новина, че някой е говорил с медиите, освен ако не е казал нещо, което си струва да се чуе. Дали тази информация е интересна? Дали открива нещо ново? По мое мнение това рядко се случва в ексклозивни интервютата с президента“, пише Шафър.