Самолет на Virgin Atlantic прелетя от Лондон до Ню Йорк със 100% устойчиво гориво

| от |

Пътуванията през океана току-що станаха малко по-зелени.

Днес пътнически самолет на Virgin Atlantic извърши полет от Лондон до Ню Йорк, използвайки 100% устойчиво авиационно гориво (УАГ), което е значителна стъпка към декарбонизацията на полетите на дълги разстояния.

Задвижван от двигатели Rolls-Royce Trent 1000, самолетът Boeing 787 на Virgin излетя от лондонското летище Хийтроу малко преди 7:00 ч. сутринта по Гринуич във вторник и пристигна на международното летище „Джон Ф. Кенеди“ в Ню Йорк около 15:00 ч. по Гринуич. Полет100, както го нарича Virgin, отбелязва първия път, когато самолет от редовните линии извършва дълъг полет на 100% УАГ.

Boeing 787 first flight

Boeing 787

На полета присъстваха милиардерът и основател на Virgin Atlantic Ричард Брансън, главният изпълнителен директор на авиокомпанията Шай Вайс и британският министър на транспорта Марк Харпър, но с тях нямаше други пътници или товари.

„Не бих могъл да се гордея повече, че днес съм на борда на Полет100 заедно с екипите на Virgin Atlantic и нашите партньори, които работят заедно, за да начертаят пътя за декарбонизация на авиацията на дълги разстояния“, каза Брансън в изявление.

Полет100 се появява само една седмица след като бизнес самолет Gulfstream G600 извърши първия в света трансатлантически полет, използвайки същото биогориво. Произведено от отпадъчни материали, като например олио за готвене и животински мазнини, УАГ намалява емисиите на CO2 с до 80%, намалява праховите частици с 90% и елиминира серния оксид, като същевременно работи точно както традиционното реактивно гориво.

УАГ може да играе важна роля в декарбонизацията на полетите на дълги разстояния. Той би могъл също така да помогне на индустрията да се доближи до така наречената стратегия „нулев реактивен двигател“ – т.е. целта на авиацията да достигне нулева нетна стойност на емисиите до 2050 г. Понастоящем индустрията е отговорна за около 2-3% от световните въглеродни емисии, но този дял може да бъде намален, ако устойчивото гориво стане широко достъпно.

Проблемът е, че то е скъпо и труднодостъпно…

То може да струва 3 пъти повече от конвенционалното гориво за реактивни двигатели и към момента представлява по-малко от 0,1 % от общото количество на използваното гориво за реактивни двигатели в света. Търсенето също само нараства, като авиокомпаниите се стремят да увеличат процента, който могат да смесват с керосин. Министерството на енергетиката на САЩ изчислява, че всички форми на авиация в крайна сметка ще се нуждаят от 35 милиарда галона годишно, за да постигнат целите за нулеви нетни въглеродни емисии до 2050 г.

„УАГ просто не е достатъчен и е ясно, че за да се постигне мащабно производство, трябва да видим значително повече инвестиции“, добавя главният изпълнителен директор на Virgin Atlantic Шай Вайс. „Това ще се случи само при наличието на регулаторна сигурност и механизми за ценова подкрепа, подкрепени от правителството. Полет100 доказва, че ако вие го произведете, ние ще го купим.“

 
 
Коментарите са изключени за Самолет на Virgin Atlantic прелетя от Лондон до Ню Йорк със 100% устойчиво гориво

Повече информация Виж всички