Една от най-популярните видео игри в света е Супер Марио Брос. Легендарният италиански водопроводчик, който успява да се превърне в златна мина за Nintendo през 1983 г. и след като компанията вижда, че аркадната игра привлича такъв интерес, бърза да я интегрира и в първата предлагана конзола – Famicom. Историята най-вероятно е позната на всички: Марио и Луиджи минават през царството на гъбите и се опитват да спасят принцеса Тодстул от дракона Боузър.
Създателите Шигеру Маямото и Такаши Тезука и до днес се смятат за едни от най-добрите разработчици, които освен всичко друго, успяват да разработят и много добре балансирана игра, перфектно управление и други малки детайли.
Не случайно Nintendo успява да продаде около 40 милиона физически копия. И така с малко повече фантазия и внимание към детайлите, Марио започва да печели сърцата на играчите. Маямото и Тезука използвали голяма част от японския фолклор, макар и да не си личи. Събирането на гъби е най-често срещано занимание в някои японски приказки, където хората прекарвали време в магическата гора и след консумацията на гъби успявали да придобият различни сили. Ето защо и Марио може да променя своите размери. Ето защо и локацията пренася играча в царството на гъбите.
Впрочем има легенда, че Марио започва с малките си размери, защото играта направила бъг и намалила значително героя. Това е измислица, истината е, че дизайнерите тествали доста дълго време всички супер сили на героя и се надявали, че играчът ще може да разгадае шифъра. Истината е, че всички се справяли изключително лесно и притесненията били загърбени бързо. Поради наличието на 256 килобита (толкова пространство има една дискета на Nintendo) програмистите редуцират музиката на играта, променят цветовете на някои обекти – храстите и облаците са практически един и същи обект. С последните 20 килобайта е поставена и корона, за да може играчът да изпита някаква форма на удоволствие от завършването на играта.
Самият процес по създаването на една игра идва с редица идеи и някои много бързо успяват да бъдат премахнати. Понеже играта излиза във времето, в което космоса е актуален, първоначалната идея е Марио да разполага с оръжия и с тяхна помощ да преминава през нивата, но компанията преценила, че това ще бъде твърде лесна игра и по тази причина са отказали идеята. Някога Миямото е поискал да използва героите от анимационния филм Попай, но след като Nintendo не получили лиценза, бързо решили да създат собствени герои и така се ражда популярния италиански водопроводчик. Освен това първоначалното име на героя е било „скокльо“, защото първата му поява е в играта Donkey Kong.
Името идва много по-късно с помощта на един склададжия. В САЩ, когато компанията закъснява с наема на склад, негов собственик е Марио Сегале. Сегале никога не изгонил своите наематели и в резултат на това бил попитан дали следващият герой може да носи неговото първо име. Сегале се съгласил и нямал нищо против, следователно героят бил кръстен именно на негово име. Друг любопитен факт е, че в 8-битовата ера, рисуването на лица е било изпитание дори за най-големите виртуози. В следствие на това, дизайнерите решили да нарисуват мустак и така да спестят време и главоболия. В противен случай водопроводчикът е трябвало да бъде гладко избръснат и усмихнат, но технологията не го позволявала.
Шапката също е добавена по тази причина, никой не можел да анимира косата по време на скокове. Появата на Йоши – динозавърът, който може да се язди в следващите части, първоначално трябвало да присъства още в първото заглавие, но за жалост 8-битовата технология отново причинила главоболия на дизайнерите и затова запазили удоволствието за бъдещите поколения и новите платформи. И ако всичко понякога вървяло по план, компанията решила да използва някои грешки в кода, за да ги превърне в допълнителни възможности. След като някои тухлени блокчета не се чупели, компанията решила да постави 10 монети и след всеки удар да се добавят в сметката на играча.
Все пак не е имало много време за разчистване на бъговете. Ако обърнем внимание и на популярната 8-битова мелодия от играта, до днес тя продължава да бъде една от най-популярните мелодии за мобилен телефон. При това печели наградата на Billboard цели 125 последователни седмици през 2000 г. През 90-те години на миналия век, Марио носи още една по-специална титла: по-популярен е дори от Мики Маус. С появата на нови платформи, тази игра дава възможност на играчът да строи нива, да предизвиква опоненти и дори да участва в турнири. Култът към творението на Nintendo успява да стигне до такива висоти, че много скоро започват да се провеждат световни първенства, поставянето на рекорди за най-бързо превъртане и още много други.
Супер Марио винаги се подготвя за новото пускане на конзола от Nintendo. Никой не е очаквал, че 35-годишна игра ще има толкова големи успехи в зората на видео игрите. Един от основните успехи на играта е, че идва без упътвания. Играчът е оставен да намери сам пътя, да използва всички възможности да прремине през ограниченията и да преповтаря нивата, подобрявайки качествата си. Дизайнерите поставят всички сили и видове гъби още в първото ниво, за да може да подскажат как Марио ще преминава през следващите нива.
Благодарение на изключително семплата игра и фактът, че Nintendo се стараят да балансират всички трудности, заглавието продължава да бъде актуално и до днес. Именно това го превръща в игра с легендарен статус. Точно по тази причина се смята и за един от най-успешните франчайзи на всички времена с глобални продажби от над 240 милиона копия на всички видове заглавия, които излизат. До този момент появата на италианския водопроводчик може да бъде забелязана в повече от 200 игри. И всичко това започва от една семпла 8-битова конзола и въображението на много хора.