През март изчезна полет MH370, през миналия месец полет MH17 беше свален над Украйна. Сега компанията не може да накара пътниците да се качат в нейни самолети.
През последните пет години авиокомпанията работи на загуба, а сега дневните й загуби са 2,16 милиона долара.
В опит да върне доверието на пътниците “Malaysia Airlines“ е увеличила два пъти дела си сред австралийските туристически агенции (от 6 на 11 процента). Освен това цените на малайзийците са доста по-ниски от конкурентите. Билет от Куала Лумпур до Пекин за самолет на “Malaysia Airlines“ се предлага на цена от 238 долара, докато при останалите компании тя е над 500 долара.
В началото на месеца малайзийският държавен фонд Khazanah, който контролира 69% в Malaysia Airlines, обяви, че ще изкупи акциите на останалите собственици. Покупката ще струва на държавния фонд 436 млн. долара. След придобиването компанията ще бъде делистната от Малайзийската фондова борса
Malaysia Airlines е една от най-старите авиокомпании в Азия. Тя се превръща в символ на бързата индустриализация на югоизточната азиатска страна през осемдесетте години.
Picture sent to me of a Malaysia Airlines flight out of Australia today to Asia | pic.twitter.com/3nrsdKIBmg
— Ricardo Goncalves (@BUSINESSricardo) August 15, 2014
The importance of brand trust & values. Malaysia Airlines queue for check in empty 1.5hrs before the flight to KL pic.twitter.com/9MStJ66YeW
— Ruslan Kogan (@ruslankogan) March 10, 2014
Thank you @MAS it is an amazing surprise! pic.twitter.com/ujlI6nCaWW
— Ping (@WanPingCoombes) August 17, 2014
At Penang Airport, flying to Kuala Lumpur. The Malaysia Airlines check-in line is empty as a Richard Marx concert
— malkovichmusic.com (@malkovichmusic) July 25, 2014