През юни тази година, Тодор Батков напусна Лески. Сбогува се с привържениците на трогателна пресконференция. Отказа се от инвестициите си в клуба (по негови думи) от 45 млн. лева.
Адвокатът предаде безвъзмездно клуба в ръцете на Иво Тонев, Александър Ангелов и Николай Иванов. Тримата гарантираха, че действат от свое име и не са подставени лица. Обещаха строга финансова дисциплина, управление на пазарен принцип и връщане на позагубената слава.
Последното е на път действително да се сбъдне. Въпреки неочакваната загуба от Пирин в последния кръг отборът на Стойчо Стоев е лидер в „А“ група, на 3 точки пред Лудогорец и Литекс. Какво обаче се случи с разумното харчене и балансът между приходи и разходи?
На дългоочакваното общо събрание изпълнителният директор Константин Баждеков обяви стряскащи цифри. През календарната 2014 г. Левски е генерирал загуба в размер на 5,638 млн. лв. За сравнение – това е бюджет, достатъчен за място в тройката на първенството.
Разходите доближават 14 млн. лв. Отчетен е сериозен спад в приходите от рекламодатели и от продажбата на билети. Ръст има само в едно направление – пласмента на фен артикули, най-вече покрай юбилейния мач с Лацио.
Казано просто – Левски е харчел много повече, отколкото е изкарвал. Разликата е над 400 000 лв. всеки месец. Именно за да пресекат този обречен търговски модел преди време в Управителния съвет влязоха двете най-влиятелни организации на запалянковците – тръст „Синя България“ и Националният клуб на привържениците.
От лятото насам на „Герена“ настъпи същински финансов ренесанс, който обаче е трудно да бъде обяснен с чисто икономически механизми. Въпреки че изпрати един от най-кошмарните си сезони и пропусна евротурнирите за втора поредна година, сякаш от нищото клубът си осигури няколко тлъсти спонсорски договора.
БТК чрез марката си „Виваком“ е не просто генерален партньор – телекомуникационната компания скоро ще стане и крупен акционер срещу инжекция от 13 млн. лв. (уставният капитал ще бъде увеличен от 30 669 974 до 43 669 974 акции с номинал 1 лев). А нейният представител Бранимир Ботев – бивш заместник-министър на туризма, оглави Надзорния съвет на мястото на Батков.
И ако в щедростта на БТК вероятно има търговска обосновка предвид милионите потенциални клиенти, то ангажиментът на „Щрабаг“ буди най-малкото недоумение. Австрийската компания строи магистрали и други мащабни инфраструктурни проекти и едва ли се нуждае от каквато и да е реклама сред футболни привърженици.
В Левски се очаква първата от доста време насам лъскава селекция. Готови са парите и за козирката на новия сектор „А“, който ще отвори врати напролет.
Чрез новия Управителен съвет се създава впечатление за пълно единение в синята общност. Към досегашните членове Иво Тонев (председател), Константин Баждеков, „Синя България“ и НКП се присъединиха новият съсобственик Николай Иванов, любимците на публиката Николай Илиев и Гошо Гинчев, както и продуцентската компания на ВИП феновете Иван и Андрей – „Междинна станция“.