Правителството на Мексико е платило 14 млн. долара на Sony и MGM, за да поизлъска имиджа на страната чрез новия „Джеймс Бонд“.
Срещу тази сума двете кинокомпании и продуцентите на „007: Спектър“ са се съгласили да внесат известни промени в сюжета. До тайната кореспонденция между двете страни се добират през ноември 2014 г. севернокорейски хакери, но подробности от нея стават ясни едва сега.
Sony, МGM и притежателите на правата върху филмовата поредица за Агент 007 приемат офертата заради колосалното превишение на бюджета. Идеята е 300 млн. долара да бъдат орязани до 250 млн. Продуцентите поискват от мексиканците да покрият разликата от 50 млн., но в крайна сметка е постигнато споразумение за „едва“ 14 млн. долара.
Ето и какви са измененията в сюжета с цел излъскване имиджа на Страната на ацтеките:
1.Кадър с пейзаж, включително и заснет от въздуха, на градския център на Мексико Сити.
2.Избор на мексиканска актриса за ролята на Естрела, момичето, в чиято хотелска стая Бонд започва издирването на наемната убийца Лучия Скиара. Резултат: на 10 март за ролята е избрана мексиканката Стефани Сигман.
3.Да не се взима мексиканска актриса за отрицателната роля на Лучия Скиара. Резултат: ролята е дадена на Моника Белучи.
4.Замяна на губернатора на мексикански щат, застрелян от Скиара, с чуждестранен посланик.
5.Замяна на мексиканската полиция със спецотряд.
6.Замяна на локацията на решаващата схватка на Бонд със Скиара с мач по кеч в Деня на мъртвите, празнуван повсеместно в Мексико.
7.Мексиканските сцени във филма трябва да са с общо времетраене не по-малко от 4 минути.
От MGM са изчислили, че промените ще донесат печалба от допълнителни 6 млн. долара. Което ознчава, че 4 минути излъскване на имиджа на Мексико струват бруто 20 млн. долара /БГНЕС