Телевизия до поискване

| от |

youview-set-top-box-partner-logos

Бъдещето на телевизията е тук .

Ако някой не го забелязва, то това е защото то не е разпространено равномерно, а и ние се намираме в средата на една модерна трансформация, която обхваща всички. Новите информационни технологии навлязоха в живота ни със светкавична скорост и ние пропуснахме да забележим колко бързо се промени телевизията за няколко десетителитя – визуално, социално, интерактивно и начина по който тя взаймодейства с потребителите.

Телевизията в България продължава да бъде най-предпочитаната медия от населението, като всеки българин гледа средно 4 часа на ден, а това е и най-предпочитания канал за рекламодателите. Телевизията в момента е навсякъде, тя се разпространява през интернет операторите, от мобилните оператори, от мултиплексите. Телевизорът все още е най-достъпното средство за забавление и информация, според статистиката 99% от семействата у нас имат телевизионен приемник.

Интернет в момента оказва много голям натиск върху телевизията, но за основните телевизионни канали допълнително предимство е ексклузивното качествено съдържание, което предлагат, както и силата на бранда на канала. Все пак и каналите и телеком операторите не се отказват да развиват така наречените услуги по заявка (видео при поискване) и предлагат на потребителите достъп само онлайн съдържание, такова, което не е било излъчено ефирно. За телевизия може да платим и да получим достъп до всички спортни събития, благодарение на бързата интернет връзка в България (страната е на 8 място в света по бърз интернет достъп), което до скоро беше немислимо. В интернет можем да гледаме безплатно тенис събития за които иначе трябва да бъде платено, футболни мачове, и други спортни събития. Телевизия може да се гледа в интернет страниците на телевизионните канали, на дисплея на мобилния телефон, на таблет и на всевъзможни други мобилни устройства.

Потреблението на телевизия се променя всяка година. Зрителите все повече предпочитат да гледат телевизия когато на тях им е удобно. Забелязва се отлив от традиционните канали по всяко време на деня за сметка на „алтернативните платформи“, които предоставят видео съдържание. Единствените събития, които все още успяват да задържат зрителя пред телевизионния екран са спортните състезания и новините. В България в момента най-разпространените видео платформи, които доставят съдържание до поискване са HBO GO, NowaPlay и Voyo. Според изследване на Discovery Chanel, у нас 5 % от населението използва тази услуга, а HBО GO обяви, че има регистрирани 30 000 потребители, които плащат за видео On-Demand.

На Българския пазар в момента има регистрирани 16 компании, предоставящи услуги по заявка, (Video-on-demand) или видео при поискване Pаy Per View(плащане за гледане). Сред заявилите намерение да предоставят услуги по заявка има две чуждестранни компании, фондация, както и търговски дружества: bTV Media Group (чрез Voyo), Vivacom, M Tel, HBO, „Нетера“, СКАТ ТВ и др. В рамките на половин година медийните надзорници са пререгистрирали голяма част от компаниите и са вписали няколко нови, което е знак за интерес от предоставянето на услугата, която се очаква в бъдеще да отчита по-голяма популярност, според Капитал.

Доставчиците на телевизия се стремят да доставят повече канали на по-ниска цена и преборят конкуренцията с HD канали на ниска цена и дори безплатни.

Традционната телевизия не умира

Един пример за запазващата се роля на традиционна телевизия е световната мрежа за доставка на съдържание до поискване Netflix. Въпреки че мнозина се надяваха, че домакинствата ще започнат “да режат кабелите” и да използват услуги като Netflix, оказа се, че домакинствата просто започнаха да добавят Netflix като допълнителна услуга на съществуващите кабелни пакети.

Доставчикът преговаря с един от най-мощните доставчици на телевизия в САЩ Comcas и други доставчици, за да стане част от пакетите им, но като самостоятелен канал. Когато се появи, Netflix трябваше да бъде компанията, която ще сложи край на кабелната телевизия.

Към момента Netflix има 35,7 милиона абонати, друга подобна платформа Hulu plus има 4 милиона, Amazon Prime още няколко милиона. Целият растеж на платените видео услуги не идва за сметка на кабелните компании, които продължават да бележат ръст в броя на абонатите.

Самото сътрудничество на Netflix с кабелните мрежи изглежда съвсем логично, тъй като в последните проучвания около 100 милиона домакинства в САЩ смятат Netflix за добро допълнение към съществуващите пакети. Компанията се опитва да настигне големият си конкурент HBO на европейския пазар, като обяви, че смята да предлага услугите си във Франция, Германия, Австрия, Швейцария, Белгия и Люксембург. По този начин интернет потребителите в шестте страни ще имат възможност срещу платен абонамент да ползват стрийминг услугата и да имат достъп до телевизионни сериали и филми, както и до собствени серии на Netflix като „House of Cards“, който се оказа доста популярен.

Апетитът на американската компания е насочен приоритетно към големите пазари на Германия и Франция, където широколентовият достъп до интернет е с добро качество.

Според експерти в сектора VоD (видео до поискване) услугата ще се развива в няколко посоки: увеличаване на броя на платформите и най-вече повишаване на качеството на съдържанието, достъпно чрез интернет на смарт устройства. Това важи както по отношение на техническите параметри, така и по отношение на удобството за потребителите (персонализиране на съдържанието и интеграция със социалните мрежи).

Тенденциите за тези канали са, че ако искат да се задържат на пазара и да регистриран силно присъствие, е необходимо да продуцират и качествено съдържание. HBO са пионери в продуцитрането на собствени сериали и са отъпкали пътеката с „Нюзрум“, „ Семейство спорано“, „Игра на тронова“, „Два метра под земята“и още много други. От няколко сезона Netflix продуцират изключително популярния House of Cards.

remote_control_0306

Видим на всеки екран

Личният абонамент вече позволява приемането на телевизия по-лесно за ползване от хората.“Телевизия “ вече не се отнася до приемане на съдържаниена големия екран в хола, това е само един екран от мнозина. Можете да предпочетете да използвате вашия телефон или таблет или компютър. Те всички са просто „остъклени интернет машини. “

True е интернет телевизионна услуга, която ще се разшири навсякъде, разчитайки на бързи клетъчни връзки(LTE), когато не сте свързани към Wi Fi . Друга реална опция е да се наблегне на разширяване на възможностите на телевизията и съхраняването на видеото, което искате да гледате, можем да говорим и продуцирали, най-очевидно е пускането на “ DVR “ в облака, така че можете да планирате и изгледате записи от всякъде.

А по-добре дистанционно

Телефони и таблети не са само за гледане на видео ; те може да контролират видеото. Изобилие от съществуващите примери показват, че телефонът ви е много по-добро дистанционно, отколкото това, което имате на масичката си в хола . Мобилното дистанционно може да се адаптира към специфичните контексти, намаляване на броя на бутоните, или да предлага клавиатура, когато има смисъл от това. И превключването между екраните става по-просто,

Следващото поколение на телевизионни услуги трябва да реши проблема с пълното интегриране на видео стрийминг услуги като Netflix, Hulu, HBO GO, Amazon Instant Video и др.. Потребителите не трябва да превключват входовете на телевизорите си, а само с едно натискане на копчето да си пуснат интернет телевизията.

Хората искат по-лесно и личен достъп до видео, което е един от начините да се обясни успеха на Hulu . Голяма част от съдържанието на Hulu също е на разположение на платени телевизионни абонати чрез On-Demand менюта, но тези интерфейси са толкова зле проектирани, че хората ги избягват или дори не знаят какво е на разположение . Hulu е лесен за използване . HBO Go е лесна за използване . Netflix е лесен за използване . И хората са готови да платят за това удобство.

Един интернет телевизионен „канал“ може да се оприличи на меню по заявка с по-добър дизайн. Или цялата интернет TV услугата може да вземе този подход, подчертавайки зрителя контрол над това, което се случва, да се излъчва в момента.

Че бъдещето е в алтернативните канали доказва и скорошното съобщение, чеGoogle, които чрез канала си за видео YouTube ще придобие Стрийминг платформата Twitch за малко над 1 млрд. долара, които ще бъдат изплатени в брой.

Twitch е онлайн платформа за стрийминг, която е много популярна сред геймърите. Чрез нея те могат да наблюдават в реално време играта на други играчи, като при определени условия, могат да изкарват и пари от това. Платформата има над 45 млн. активни потребители месечно, като над 1 млн. от тях редовно качват видеоклипове и стриймват онлайн

Регистрираните потребители месечно гледат над 6 млрд. часа видео.

 
 
Коментарите са изключени за Телевизия до поискване