Една много важна причина за по-кратката Втора Световна война, макар и да знаем, че изобщо не е кратка, е фактът, че Хитлер е успял да се довери на всички най-грешни хора. Неговият екип от генерали и адмирали дори не са подозирали как ще изглежда вторият глобален конфликт. Мнозина са били против него от самото начало, а в хода на войната има още много, които променят своя курс. Има един недостатък при немците и това е тяхната арогантност. Какво щеше да се случи, ако Хитлер лично беше разбрал за братята Хортън? Кои са те? Разказвали сме много пъти, това са немски авио проектанти, които за съжаление нямат много ресурси, за да успеят да се възползват от мощта на немската индустрия.
В повечето време са рисували и правили модели в своя гараж. По онова красиво и динамично време, те са потенциалният Стийв Джобс на авиацията. След войната ще успеят да работят малко в Аржентина, търсейки приложение на своите трудове, но никой не ги оценява. Ако обаче бяха живели около 40 години след войната, шансовете да бъдат инженерите, предоставили едно безмилостно оръжие на света, започват да се повишават в геометрична прогресия.
Някои критици не ги смятат за абсолютните гении, впрочем има много авиатори, които дори не могат да ги смятат за посредствени майстори. Има само една подробност, сред 44-те модела и въздушни рамки, които представят на Германия, една може да се смята за бъдещето на света и включва нещо, за което другите наистина могат да мечтаят. Използвайки съветите на Адолф Галанд, двамата братя ще представят дизайн за летящо крило или глайдър, използващ джетове за задвижване. Единият брат, като виден служител в Луфтвафе, започва да отделя ресурси и да ги изпраща на брат си, като само така започва работата върху една страховита машина. В началото двигателите трябва да дойдат от BMW, но поради лошо представяне, изборът е насочен към Junkers Jumo 004Bs.
Създадени са 3 прототипа, като всеки един от тях се разбива. Ако някога изобщо се чудите каква точно е причината, нека заявим – братята са конструирали всичко в гаража си, като единият от тях е проектирал предницата на самолета и за жалост разполагал с една счупена линийка, правейки една голяма грешка в чертежите. Макар и никога повече да не получават финансиране, използват самолет с такива двигатели през март 1945 г. и доказват, че бъдещето ще премахне витлата от самолета. Изпреварват Northrop с около 3 години и половина, но реално с много повече от това време.
Причината никога да не изпълнят мечтата си във военно време идва с факта, че производителят на това творение е Готха – огромен производител на железопътни линии и влакове с известен опит в самолетостроенето. Поради факта, че повечето самолети носят първата сричка на дизайна, германската жп компания кръщава летящото крило Go-229. Това също е една грешка, защото братята стоят зад този проект.
И така, след като знаем, че някой е изпреварил времето си и е предсказал бъдещето, няма да е толкова трудно да споделим, че братята Хортън са създатели и на първия Stealth изтребител. Проверката на Американския национален музей за авио и космически науки ще докаже, че тялото на Ho IX V3 бомбардировача разполага с покритие, способно да поглъща със средна сила радарните вълни.
Компанията Northrop Grumman ще построи точна реплика за сумата от 250 хиляди долара. Само така може да се докаже и твърдението, че това е самолет, изпреварил значително своето време. Макар и формата да има някаква радарна защита, инженерите са категорични, че най-вероятно братята са използвали специално лепило, с което да постигнат възможния ефект.
Защо тази птица не е летяла и не е спечелила битката над Великобритания? Във времето, в което се предлага, Германия вече е изчерпала всички средства. Мнозина смятат, че братята са направили самолета дървен, за да не се влияе от радарните вълни, но истината е, че въпросният изтребител е произведен от дърво, тъй като алуминият е изчерпан.
Защо са необходими джетове? Валтер Хортън избрал тях, за да може да се състезава с Focke Wulf Fw-190. Този самолет е смятан за пъти по-добър от техния собствен дизайн. Искал ли е Хитлер Stealth? Не, неговата фантазия е била да има бърз, ефективен и маневрен изтребител. Дори и да са успели, ако говорим за всички успешни фактори, братята Хортън са можели да пуснат този самолет едва в началото на 1948 г. Историята обаче показва, че подобен самолет спокойно ще изпреварва британската защита и Spitfire, следователно инвестицията в този проект, малко преди войната, определено щеше да промени картата на бойните действия, при това не само над небето на Великобритания.
След края на войната, повечето модели на Хортънови ще заминат за САЩ и Великобритания. Съюзниците правят всичко възможно, за да не позволят на руските колеги да оберат дизайна. Един от офицерите ще предостави информацията на МИ6 и ще говори за бъдещето на авиацията, но малко по-щателни погледи показват, че въпросната машина е по-скоро добре рекламирана, отколкото завършена. Хортънови нямат достъп до модерна технология, нито до въздушен талон, но според британците, няколко такива теста могат да донесат необходимия резултат. Дори и след като Реймар Хортън иска да замине за САЩ и да проектира там своите машини, американците му отказват.
И защо причината се крие в летящото крило като такова? Отговорът е елементарен. Летящото крило е възможно най-семпло. Няма никакво въздушно триене, никакви смущения в треакторията. Това е самолет, който реално има стабилността на влак върху релси. Структурата позволява балансирано товарене, а това може да ни подсказва и още нещо, балансирано и правилно товарене, което няма да намали маневреността или скоростта. Освен това говорим за дървено покритие, радарите се отразяват под прав ъгъл върху метално покритие. Съдейки по възрастта на радарните системи, шансът този самолет да изглежда като някакъв проблем на системата, е значително по-сериозен.
Къде е недостатъкът? Липсата на опашка прави маневрирането при спускане и изкачване, значително по-рисково, но опитният пилот може да го превъзмогне. Въздушните битки отпадат, но ефективността като бомбардировач остава. Твърди се, че са били готово дори да създадат бомбардировач за пускането на мръсни бомби. За съжаление и тези планове пропадат, когато германците губят базата си в Норвегия, заедно с опитите да направят ядрено оръжие от тежка вода. Компанията Northrop изкупува всички проекти, но никога не ги развива, те не искат да имат нищо общо с нацисти. Показани са няколко модела в списания, но никога не влизат в употреба на армията. Един от самолетите отива при смитсонците в САЩ.
Последното признание за тези германци идва през юли 1947 г. Най-вероятно сте чували за инцидента в Розуел и падането на НЛО там. По думите на някои кадри от американските ВВС, най-вероятно става въпрос за експериментални самолети. Мнозина твърдят, че това са разузнавателни балони, но има един недостатък. Реймар Хортън е знаел още през 1937 г. за уникалната форма на самолета – това парабола, която трябва да оформя цялото крило. Така самолетът излита с минимални усилия и няма почти никакво триене. Според един от слуховете, инженерите в Зона 51 са поискали да проверят тази теория и са създали такъв самолет, подобен на този на братята, той лети в Ню Мексико през 1947 г. до неговото разбиване. Какво се случва по-късно с експеримента, никога няма да разберем.