Чък Йегер може да се смята за един от много лудите хора, които са живели на тази планета. Благодарение на него се твърди, че авиацията е успяла да направи един скок напред, както и да счупи за първи път звуковата бариера. Нека обаче да следваме историята на този авиатор. Всичко започва през Втората Световна война, когато Чък решава да се запише в американските ВВС и да работи като механик. Работи на тази позиция няколко месеца и след това решава да се запише за пилот.
За разлика от останалите пилоти е много по-рисков и често нарушава бойната формация, което води до следващият голям проблем – свален е на 8-мата си мисия във Франция. Пилотът не е ранен, а и френските селяни бързат да го скрият и по-късно да го предадат на съпротивата. Като по-опитен във военното дело, Чък ще помогне на французите да правят бомби, помага им за саботажите и обяснява къде са по-слабите звена на танкове и друга бронирана техника.
Френските партизани искат да го задържат още в своите позиции, но авиаторът не може да стои на едно място. За всички тези премеждия ще спечели Бронзова звезда за заслуги. Освен принос в битката срещу германците, Чък успява да пренесе втори ранен американски пилот на гръб през Пиренейските планини, за да стигне до точката за евакуация.
Повечето военни предлагат да го пенсионират, но фактът, че е свален толкова рано в сражението, кара пилотът да се върне обратно на фронта и да търси реванша си. Още на първата бойна мисия, обратно в кабината на своя P-51 Mustang, Йегер сваля 5 немски самолета. Това го прави ас за точно няколко часа. Получава Железен кръст за заслуги и ще бъде първият американец, който успява да свали Me-262 джет изтребител на германците. По време на войната ще запише 13 официално свалени самолета в рамките на 61 бойни мисии. Завръща се обратно в САЩ като капитан и получава ново назначение.
Той е в странна фаза, която го поставя в много неудобна позиция – той е опитен механик и ветеран от войната, но не може да бъде и двете. Преди да започне да предлага решения, американската аеронавтна програма го кани в дивизията за тестове, която му позволява да експериментира с всеки нов самолет, рискувайки живота си всеки следващ ден.
Трябва да приемете, че експерименталната военна техника е изключително специфична и може да постави абсолютно всеки един човек под риск – шансовете за оцеляване са като игра на руска рулетка с автоматичен пистолет. Оказва се, че този пилот наистина има сърце от стомана, за да изпревари всички останали 125 старши пилота и да получи първата покана за експерименталния Bell X1 прототип.
В денят на теста, Чък Йегер се качва в кабината с две счупена ребра, но отказва да отстъпи мястото си на здрав пилот. Има и разумна причина да го направи – предстои му да се превърне в първия човек, който преминава звуковата бариера и записва скорост от Mach 1.07. Никой не може да повярва, че това е възможно, а и по онова време няма толкова добри авио костюми, следователно може да си представите болката и страданието, докато тялото със счупени ребра се опитва да не пробие белия дроб.
Наградата за това преживяване ще бъде медал за храброст от конгреса. Подобни медали се предоставят на човек, който въпреки всички рискове, жертва живота си за науката. Рекордът му е победен през 1953 г. с постигането на скорост от Mach 2. Надпреварата за най-висока скорост се оказва особена надпревара. След два месеца Чък ще запише скорост от Mach 2.44 в Bell X-1A. Дори и след по-сериозни проблеми като загуба на контрол, Чък успява да се справи с непокорния самолет и да го прибере здрав в базата.
След постигането на такива скорости и работа близо едно десетилетие за тази програма, пилотът е извикан да започне да преподава на първите потенциални астронавти на НАСА. След избухването на войната във Виетнам, Чък се записва за доброволец и изпълнява 127 бойни мисии. През далечната 1975 г. авиаторът се пенсионира с чин Бригаден генерал и прекарва останалото си време в консултация на пилоти на НАСА и американската тестова програма. Последният му полет е на неговата 50-та годишнина, когато успява да постигне скорост от Mach 1 с F-15 Eagle на възраст от 74 години.
По данни на американската армия, това е пилотът, който има повече от 10 хиляди летателни часа и изпълнение на мисии в 155 различни бойни самолета. Трудно е да приемем, че неговият талант може да бъде победен, но със сигурност този човек има нужда от биографичен филм, за да разкрие пълния си потенциал.