През I век след Христа, докато неговите хора страдат от садистичните политики на римския император Нерон, вторият папа Лин поставя като свой основен приоритет, поне доколкото имаме данни, дамската коса.
За Лин (и въобще за ранните папи) се знае малко и всъщност някои източници оспорват, че той дори e вторият папа. Тертулиан, например, твърди в своя „De praescriptione“, че Св. Климент наследява Петър като втори папа. Въпреки това, повечето учени решават да приема сведенията на Св. Ириней в неговата книга „Adversus haereses“, където той пише през II в. сл. Хр: „След като светите апостоли [Петър и Павел] поставят църквата в ред… те предадоха управлението на епископската служба на Лин.“
Според повечето източници това е било опасно време да бъдеш християнин в Рим.
На 19 юли 64 г. след Христа избухва пожар, който бушува през следващите шест дни. Въпреки че степента на щетите все още не може да се уточни, когато стихията е била окончателно овладяна, няколко района на Рим са били унищожени, заедно със сърцето на Весталските Деви, Храма на Юпитер Статор и Къщата на Весталките. Излишно е да казваме, че римският народ не е особено щастлив и търси изкупителна жертва.
Някои по това време обвиняват Нерон. Тацит пише, че „изявите му предполагат, че Нерон се стреми към славата от това да основе нова столица“ и че той изравнява по-голямата част от града, за да направи място за ново строителство. Тази теория е по-скоро конспиративна и всъщност не съответства на това, което знаем днес. Но е известно, че след пожара, Нерон построява имение върху част от опожарените земи, както и красив озеленен парк с изкуствено създадено езеро и прави величествени вили и къщурки. Не е изненада, че това поражда слуха, че самият той е запалил пожара.
Нерон
За да разсее обвиненията, Нерон публично заявява, че новосформираната религиозна секта, Християните, всъщност подпалва пожара. За да накаже тези ужасни палежи, Нерон ги хвърля на лъвовете, разпъва ги на кръст, облича ги в животински кожи и след това ги пускал да тичат и ги ловувал като истински животни. И още: насъсква кучета срещу тях и ги използвал като човешки факли, за да озаряват градинските му партита… Очарователен човек.
Някъде по това време Лин заема папския престол. В Либерийския каталог се посочва, че той е на позицията от 56 до 67 г. сл. Хр., докато Католическата енциклопедия казва, че периодът е 67-76 г. сл. Хр. Какъвто и да е случаят, става въпрос, че той ръководи църквата, докато на неговите хора се правят гореизброените ужасни неща.
Като се има предвид това, може да се предположи, че Лин би дал насоки на своите последователи как да избегнат палачите си или поне да издаде инструкции в стила на посланията на Свети Павел. И все пак има само една инструкция, дадена от Лин, с която разполагаме днес – в Liber Pontificalis e записано, че жените трябва да държат главите си покрити „в съответствие с наредбата на Свети Петър“ по време на молитва.
Първоначалният указ на Лин не е оцелял до наши дни, което кара някои да твърдят, че той не е първият папа, издал забраната срещу това жени да ходят гологлави. Други смятат, че Лин е бил източникът на тази важна политика, която днес можем да видим в първото писмо на Свети Павел до Коринтяните:
3 Но желая да знаете, че глава на всеки мъж е Христос, а глава на жената е мъжът, глава пък на Христос е Бог.
4 Всеки мъж, който се моли или пророкува с покрита глава, засрамва главата си.
5 А всяка жена, която се моли или пророкува гологлава, засрамва главата си, защото това е едно и също, като да е с бръсната глава.
6 Защото, която жена се не покрива, нека остриже и косата си. Но ако е срамотно за жена да си стриже косата, или да си бръсне главата, то нека се покрива.
7 Защото мъжът не трябва да си покрива главата, понеже е образ и слава на Бога; а жената е слава на мъжа.
8 (Защото мъжът не е от жената, а жената е от мъжа;
9 понеже мъжът не бе създаден за жената, а жената за мъжа).
10 Затова жената е длъжна да има на главата си белег на власт, заради ангелите.
–1 Коринтяни 11: 3-10
…
И така, какво се е случва със Свети Лин? Наред с много други християни от неговата епоха, изглежда, че е бил убит мъченически на 23 септември, вероятно през 76 г. сл. Хр. Обаче, както с почти всичко, което се отнася до християните от този период, дори мъченическата смърт на Лин е обект на спорове. Докато Римският канон го поставя като ранен мъченик на първобитната църква, заедно с папа Св. Климент I и папа Св. Анаклет, други историци отбелязват, че няма пряко доказателство за това.
Независимо от това, тестът на времето доказа, че указът жените да си закриват главите на Лин става популярен. Всъщност още през 1917 г. (докато цяла Европа участва във Великата война) католическите лидери издават актуализиран Кодекс на каноничното право, който инструктира, че мъжете трябва да са с непокрита глава по време на молитва, но жените трабва да покриват главите си, когато се молят.