easyJet за първото тримесечие на годината, приключило на 31 декември 2014 г.

| от |

Акценти:

Стимулирано търсене и приходи в Европа

  • Увеличение на самолетните места с 2,9% до 16.6 милиона. Превозените пътници са нараснали с 4,1% до 14,9 милиона, а затовареността на полетите се е увеличила с 1 процентeн пункт до 89,7%.
  • Общият приход е нараснал с 34 милиона английски лири до 931 милиона, а приходът от едно място е нараснал с 0,8% на отчетна база до 56,16 английски лири за място, или с 3,7% при постоянен валутен курс. Ръстът в прихода от едно място се дължи на внимателното разпределение на капацитета в мрежата, на управлението на приходите, на реализирането на някои дигитални инициативи и на ръст в приходите от бизнес пътници.

Поддържане на ценово предимство

  • Годишният разход за едно място се очаква да бъде спрямо планираните нива и да нарасне с 2% на постоянна валутна база. През тримесечието разходът за едно място (без горивото) е намалял с 0,2% на отчетна база и е нараснал с 3,7% на постоянна валутна база.
  • Увеличаването на разхода за едно място при постоянен валутен курс се дължи основно на предвидените увеличения на таксите на регулирани летища, главно в Германия и Италия, на разходите за екипаж, свързани с изграждането на устойчиви операции по повод отварянето на нови бази, на маркетингови разходи за кампания за бизнес пътниците и на увеличението на разходите по поддръжката, свързани с планираното остаряване на флота.
  • Разходът за едно място (с включено гориво) е намалял с 2% на отчетна база и е нараснал с 1,6% на постоянна валутна база.

Изграждане на силни позиции в мрежата (номер 1 и 2)

  • Компанията продължава да увеличава честотите на маршрутите, като например от Женева до Лондон Гетуик, и да свързва съществуващи точки в мрежата като Амстердам и Хамбург.

Дисциплинирано използване на капитала

  • Стабилен баланс с високи парични наличности от 913 милиона англ. лири към 31 декември 2014 г.

Перспективи

С направени резервации за първата половина на годината, чийто нива са аналогични с тези през 2014, easyJet очаква да отчете загуби преди облагане с данъци между 10-30 милиона лири за полугодието, приемайки нормалните нива на смущения в дейността, спрямо 53 милиона лири загуби, отчетени през същия период на предходната година.

Коментирайки резултатите, изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол заявява: „easyJet направи добър старт през годината, като продължава да реализира своята стратегия за лесно и достъпно пътуване за пътниците. Ние отчетохме силен месец октомври в нашата мрежа – особено на британските туристически полети до плажни дестинации и на френските вътрешни линии, където продължихме да увеличаваме броя на пътниците след натоварения септември месец. Допълнително засилихме мрежата през тримесечието чрез добавяне на около 500 хиляди самолетни места, по-голямата част от които са от летищата, където еasyJet е с номер 1 или 2 присъствие. Това, в съчетание с нашите нови телевизионни реклами, насочени към бизнес пътниците, позволиха на еasyJet да продаде рекорден брой места на бизнес пътниците през първото тримесечие. easyJet е добре позиционирана да продължи да постига растеж и възвръщаемост за акционерите“.