Китайската Lenovo иска да отмести Apple и Samsung

| от |

Lenovo office in ShanghaiLenovo се готви за проверки. Комитетът по чуждестранни инвестиции на САЩ (CFIUS) планира да изучи, не представлява ли опасност за националната сигурност купуването от китайската компания Lenovo на американската компания Motorola.

В това време китайският производител формира планове за завоюване на американския пазар.

В очакване на проверки от американския регулатор, китайската компания нае най-добрите адвокати, преди това работили в американското правителство и в ЦРУ. Впрочем, едва ли тази сделка ще предизвика сериозни възражения и китайският производител на компютри и лаптопи ще получи достъп до новия за него пазар за смартфони, казва експертът от компания Mobile Research Group Елдар Муртазин:

– За Lenovo американският пазар е от голямо значение. Преди това компанията нямаше никакви шансове, защото дистрибуцията на компютрите се отличава силно от тази на телефоните. За тях това е възможност да овладеят американския пазар – втори в света след китайския.

Тези дни Lenovo обяви официално за намерението си да стане трети производител на смартфони не само в САЩ, но и в света. Сега китайската компания се занимава с мобилни технологии, но само с „бюджетни”. В същото време Lenovo планира да изпревари лидерите на пазара – Apple и Samsung. За целта се иска ясна стратегия на развитието, казва Генералният директор на информационно-аналитичния център Telecomdaily Денис Кусков:

– Главното е, по какъв начин доста силната навремето марка на Motorola ще влезе в общата структура. Ще лансира ли компанията две търговски марки (което е проблематично), или все пак ще заложи на Motorola. Най-главното са иновациите, които ще бъдат привнесени, защото в момента лидерите на пазара за смартфони Samsung и Apple значително се откъснаха от всички други производители, до голяма степен благодарение на технологическите иновации.

В стремежа към лидиращи позиции на Lenovo с Motorola ще им се наложи да предложат на пазара някой ексклузивен продукт, за да не станат конкуренти на смартфоните „втори сорт”. И докато китайската компания едва започва да се готви за създаване на нови устройства, производителите на „тесния” сегмент на смартфони, като Nokia, HTC и LG, вече „стъпват върху петите” един на друг.

 
 
Коментарите са изключени за Китайската Lenovo иска да отмести Apple и Samsung