По-евтината версия на iPhone е успяла да убеди широк кръг от потребители да преминат на IOS според данни на анализаторската компания Kantar, цитирани от CNet.
iPhone 5с е привлякъл повече от половината си купувачи от конкурентни марки като Samsung и LG, предаде“Фокус“ Много от анализаторите очакваха, че международния iPhone ще е на още по-ниска цена, но дори със стойност от 549 долара 5с е достигнал до повече клиенти, отколкото Apple обикновено привлича. Повече нови клиенти опитват за първи път марката Apple, което може да подтикне мнозина да сменят любимия си досега производител на смартфони. „Почти половината от собствениците на iPhone 5c са се прехвърлили от конкурентни марки, по-точно Samsung и LG, за сравнение 80 процента от собствениците на 5s са обновили предишния си модел на iPhone”, посочват от Kantar.
Общо 5s и 5с са увеличили пазарния дял на Apple в световен мащаб, въпреки че ефектът е по-малък от постигнатия от iPhone 5. Това е донякъде очакван резултат, като се има предвид, че клиентите реагират по-позитивно, когато на пазара излезе нов модел, а не частично подобрен, каквито са 5s и 5с.