То е класирано от Financial Times като шестото най-добро място в света за бизнес образование. И именно това ще предлага магистърската програма, стана ясно на пресконференция днес.
Обучението ще се провежда на английски език в София. Завършилите ще получават едновременно две дипломи – от SDA Bocconi и от Американския университет в България. Те се признават както в цяла Европа, така и в САЩ.
Сред завършилите магистърска програма в SDA Bocconi са известният холандски футболист Кларънс Сеедорф. Освен световна звезда, той е бил и един от най-добрите студенти в програмата. Той е сред поканените да изнесат презентация в България във връзка с новата магистърска програма на Bocconi и Американския университет. Сред световните имена, завършили Bocconi са още главният изпълнителен директор на Vodafone Виторио Колао, бившият главен изпълнителен директор на Телеком Италия Марко Патуано и Стефано Саси – главен изпълнителен директор на „Валентино“.
В нея ще се изучават 16 модула, които правят връзка между теорията и практиката. Лекциите ще се състоят през уикенда, за да бъдат подходящи за работещите мениджъри. Цената на програмата ще бъде 22 500 евро. Много често компаниите инвестират част от сумата за обучение, а и университетът работи с банки с преференциални кредити за образование, уточни Емилия Занкина, първи зам.-ректор по академичните въпроси на Американския университет.
Попитан какво би казал на бъдещите студенти Маурицио Далокио, бивш декан на SDA Bocconi и преподавател по корпоративни финанси, той отговори: „Бих им казал пет неща: бъдете амбициозни, бъдете решителни, бъдете отдадени, защото в противен случай сте напълно луди [да се запишете], защото този курс струва 22 500 евро, бъдете силни, защото ще сте изправени пред много препятствия по пътя към успеха, и бъдете отговорни, защото веднъж получили всички оръжия, които ще ви предложим в този курс, вие ще сте могъщи“.
Местата за новата магистърска програма са ограничени, като тя обещава инвестицията в обучението да се възвърне многократно. Курсовете наблягат върху ключови елементи на корпоративната култура. Сред тях са съчетанието между лидерски умения и уважение към околните, етика, толерантност към различията и изграждане на ценности.
Съвместната магистърска програма е част от усилията на Bocconi да се разшири в международен план. Освен българската програма, която предоставя достъпна възможност за обучение на хората от Източна Европа, подобни партньорства има в Индия и в Ливан.