Често възприемаме смартфоните като директни наследници на мобилните телефони, но с по-голям екран и много по-добра камера. Всъщност те са много по-близо до компютрите, а най-новите смартфони работят дори по-добре от домашните персонални компютри, отпреди няколко години.
Въпреки че повечето от нас могат лесно да работят с телефона си, обикновено сме безпомощни, когато устройството спре да работи правилно. Оторизираните сервизи, предлагани от известни производители, винаги са готови да помогнат на потребителите (напр. чрез гореща телефонна линия или в сервизен център, какъвто има и Huawei), но си струва да проверите дали можете да „поправите“ вашия смартфон сами, защото в повечето случаи това ще спести много време и нерви.
Първо рестартирайте
Смартфоните са компютри, които почти никога не изключваме. Така че, ако дадено приложение не стартира или функцията не работи, а вашият смартфон работи непрекъснато от няколко седмици или дори месеци, трябва просто да се рестартира. Повечето от типичните проблеми могат да бъдат решени само с рестартиране на телефона.
Това действие ще зареди отново всички системни компоненти в RAM паметта и ще рестартира всички процеси, изпълнявани във фонов режим. За да направите това, задръжте натиснат бутона за захранване за няколко секунди и изберете опцията “Рестартиране”. Целият процес ще отнеме около минута. Не забравяйте, че след рестартиране може да се наложи да въведете ПИН кода на SIM картата и кода за отключване на смартфона, ако сте активирали тези опции за сигурност.
Паметта е много важна
Системата и приложенията заемат място както в ROM, така и в RAM паметта. Запълването на цялата памет на телефона може да доведе до проблеми. Системата и приложенията трябва да създават временни файлове. Актуализациите на приложения трябва първо да бъдат изтеглени и запазени в паметта на устройството, преди да бъдат инсталирани. Така че, ако използвате паметта на телефона, като инсталирате нови приложения, качвате музика или записвате филми с най-високо качество, работата на вашия смартфон може да се забави. Актуализациите на приложенията спират да се инсталират. Няма да можете да изтеглите последната версия на операционната система. Ето защо винаги трябва да имате свободно място на вашия смартфон, напр. 1 GB постоянна памет (ROM).
За да проверите колко памет се използва, потърсете опцията за съхранение в настройките. Ще намерите обобщение на използваната памет, групирана по типове файлове. Най-бързото и най-удобно решение е да използвате опцията Storage Cleaner (налице в смартфоните на Huawei). Тази функция ще намери стари временни файлове и ще ги изтрие, без да наруши работата на телефона и да навреди на важни данни.
Ако искате да освободите повече памет, можете да премествате снимки от телефона в компютъра, да деинсталирате най-големите приложения като игри или да купите по-голяма карта с памет. Друга чудесна идея е да използвате облачна услуга (например Huawei Mobile Cloud services).
Нулиране на мрежовите настройки
Възможно е също така вашият смартфон да спре да се свързва с интернет. Проблемът може да е свързан с мобилната или WiFi мрежа. В такъв случай възстановете мрежовите настройки. Няма да бъдат изтривани данни, но телефонът ще се опита да се свърже с мрежата чрез настройките по подразбиране, т.е. тези, които обикновено работят без никакви проблеми. Затова проверете дали тази функция решава неочакваните ви трудности със смартфона.
Последният вариант – възстановяване на фабричните настройки
Ако нищо друго не помага, най-радикалното решение, което премахва всички проблеми, които не изискват обслужване на телефона в сервиз, е да възстановите фабричните настройки на устройството си. В резултат на това телефонът автоматично се връща в състоянието, в което се намира, когато го извадите от кутията за първи път. Не забравяйте обаче, че това премахва всички данни от паметта на телефона, не само данни за приложенията, но и снимки и други файлове. Затова, преди да продължите напред и да го направите, уверете се, че сте архивирали всички важни данни, за да възстановите предишното съдържание на телефона. След това безопасно можете да възстановите фабричните настройки на телефона. След няколко минути, когато процесът приключи, ще трябва да влезете отново във всички услуги, които използвате и да преинсталирате приложенията си. Има обаче много добри шансове, че всички проблеми ще бъдат елиминирани и телефонът ще бъде като нов.
Ако фабричните настройки не помогнат, обмислете свързване със сервиза. Можете да се обадите на гореща телефонна линия и ще получите допълнителна информация или отидете директно в един от сервизите. Ако използвате Huawei смартфон, можете да използвате опцията за чат в приложението HiCare.
„Смартфоните са много модерни устройства и се нуждаят от подходящи познания и оборудване, за да бъдат поправяни. В нашите сервизни центрове предлагаме най-високото ниво на обслужване“, споделя Даниел Сеизов, мениджър на сервизния център на Huawei в България.
Освен сервизиране, в центъра на Huawei на ул. „Леге“ 4 в столицата, може да закупите допълнителни аксесоари за телефона, да използвате специални станции, за да запазите файловете от вашия смартфон и да изпиете по чаша кафе с консултантите на компанията, докато чакате.