В силно конкурентната среда, която се очаква да се установи у нас в най-близко бъдеще, персоналът ще играе все по-голяма роля в развитието на всяка фирма.
Ето защо, в днешно време, все повече организации инвестират в обучението на своите служители, като изготвят програми за личностно развитие, със заложени в тях срокове и цели. Когато целите са реални, постижими и постигани, с течение на времето, се създава усещане за ангажираност на служителите и те се чувстват истински значими. За да изпълняват съвестно възложените им задачи и за да работи.
За да работят по-ефективно е необходимо те да бъдат мотивирани. Стимулирането на хората може да се изрази по няколко начина:
- повишаване на заплатата;
- премии и бонуси;
- състезания и награди;
- повишение и обогатяване на длъжностната характеристика;
- предоставяне на по-добър офис и ползване на по-добра техника;
- запазено място на паркинга;
- обявяване "служител на месеца";
- похвали - устни или писмени;
- тържества - изненади;
- обеди или банкети.
Когато работодателят отбелязва правилното поведение на служителите си и ги стимулира, той създава чувство на гордост в тях и принадлежност към фирмата. По този начин те се чувстват по - оценени и по - добре на работното си място, започват да изпълняват задълженията си по - стриктно и по - отговорно и остават по - дълго да работят в организацията.