След абсолютно всеки полет, в това число и не състоял се такъв, летците от световно известната българска полу-летателна компания BulgariaZeppelinAir, запълват специална бланка или така наречения „Жалбен Лист“.
В този лист описват възникналите по време на полета повреди, забелязаните нередности, както и всички затруднения на екипажа от абсолютно всякакъв род и вид технически характер. Има и специална графа, където се отбелязват и по-дребните повреди, все требващи едно внимателно разглеждане и незабавно отстранение.
Инженерите от наземните технически служби всеки ден по устав са длъжни да отварят жалбения лист и да четат внимателно всяка жалба. По инструкции: те трябва веднага да пристъпват към отстраняване, завиване, фиксиране, бинтоване, лъскане, демонтиране, както и обратно монтиране и прочее последователни стъпки. Всичко това го изисква Компанията работодател и разбира се Протокола – се спазва.
Също така, като своя ответна мярка, инженерите записват какви са именно предприетите стъпки и по този начин напълно протоколно уведомяват екипажа за осъществените текущи ремонти. Повтарям: ТОВА СЕ ПРАВИ ВСЕКИ ДЕН, непосредствено преди или след всеки един полет.
По-долу привеждам за пример няколко зарегистрирани жалби от пилотите на компания BulgariaZeppelinAir, както и съответните отчети на инженерите- Всичко това е със разрешението и под зоркия поглед на администрацията от авиокомпанията.
***
Проблем: Основното вътрешно колело почти се нуждае от замяна.
Решение: Основното вътрешно колело почти е заменено.
***
Проблем: Пробния полет е нормален. Ако изключим адски тромавото и супер твърдото кацане. всичко това става при автоматичен режим на кацане.
Решение: В този модел летателно средство не е предвидена никаква система за автоматичен режим на кацане.
***
Проблем: Нещо трака в кабината. Чува се.
Решение: Нещото в кабината е затегнато.
***
Проблем: Автопилота не дава точни данни в режим на покачване на височината – индикира снижаване от 200 метра за една минута! Невъзможно.
Решение: Описания проблем с неправилната индикация на уреда – оттук в хангара е невъзможно да се тества. Уточнение: не е възможно от земята.
***
Проблем: Подозирам, че предното стъкло се е спукало.
Решение: Подозираме, че сте прави.
***
Проблем: Показателите на ООТПК са прекалено високи. Не може да е вярно.
Рещение: Показателите на ООТПК са фиксирани на по-правдоподобно ниво.
***
Проблем: Една от ръчките при издърпване докрай (посока към тялото) се закача за щурвала. Никак не е удобно.
Решение: Именно. Ръчката е сложена там тъкмо по тази причина.
***
Проблем: Не работи радио-локационната система.
Решение: Радио-локационната система никога не работи в режим OFF.
***
Проблем: Признак за износване в основното дясно шаси.
Решение: Признаците са отстранени.
***
Проблем: Липсва третия двигател.
Решение: След необичайно кратко претърсване, третия двигател е намерен под дясното крило.
***
Проблем: Самолета се държи адски странно.
Решение: Самолета у предупреден, че трябва да се държи както подобава, да лети прилично и да не се лигави.
***
Проблем: Радара издава странен пищящ звук.
Решение: Радара е препрограмиран да издава друг звук.
***
Проблем: Мишка в кабината.
Решение: В кабината е пусната котка.
***
Проблем: Умрели бръмбари и буболечки на предното стъкло.
Решение: Поръчали сме живи.
***
Проблем: В шлемофона се чува страшен шум!!!
Решение: Шумовете са прекодирани до по-мелодични и приемливи за ухото звуци.
***
Проблем: Тропане в задната част на самолета. Като че ли там има ковач и удря с чук по някаква голяма наковалня.
Решение: Чукът е конфискуван от ковача.
***
Проблем: Има много мухи в салона.
Решение: Мухите са преброени – количеството е по стандарт и съответствува на устава на Компанията.
***
Проблем: Кабината е ужасно мръсна. И свиня би избягала!
Решение: Кокпитът вече е измит. Става за прасета.
***
Проблем: На таблото (до високомера) са забелязани три хлебарки.
Решение: Един убит, един ранен и един успя да се измъкне.
И така всеки ден…