Албум с песни на птички изпревари награждавани с Грами изпълнители в класацията Топ 50 на Австралия.
Патрик Яренватананон от NPR казва, че по продажби Songs of Disappearance – 24-минутно произведение, съставено изцяло от гугуткане, чуруликане и тям подобни издадени от застрашени видове птици звуци – за кратко се загнездя на номер 3 миналия месец, изпреварвайки поп звездата Тейлър Суифт и дори се издига над сезонните фаворити Майкъл Бубле и Марая Кери.
„Успяхме! Благодарение на вашата невероятна подкрепа стигнахме до №3 в класациите на ARIA, изпреварвайки Тейлър Суифт, ABBA и други изпълнители“, се казва на уебсайта на албума.
Songs of Disappearance включва бърборенето на 53 от най-застрашените птици в Австралия. Необичайният концептуален албум е продуциран от Антъни Албрехт, докторант в университета Чарлз Дарвин, и Дейвид Стюарт, който записва звуци от дивата природа през последните 50 години, в опит да фокусират вниманието на обществеността върху тежкото положение на тези видове птици. Те работят с мултимедийната компания Bowerbird Collective, на която Албрехт е съосновател, и BirdLife Australia, най-голямата организация за опазване на птиците в страната, съобщава Мириам Бергер от Washington Post.
Албрехт предлага идеята за албума на своя университетски съветник професор Стивън Гарнет, който приема идеята на драго сърце. „Знаех, че е амбициозно предложение и – не знам – Стивън е малко луд като мен и каза, нека го направим“, казва Албрехт пред NPR.
Според Андрю Стафорд от Guardian, Албрехт си сътрудничи с цигуларката Симоне Слатъри, съоснователка на Bowerbird Collective, за да създаде музикален колаж от 53-те вида за началната песен на албума. Останалите песни от 20 до 30 секунди са записи на птици на Стюарт от неговата работа.
След това Албрехт се обръща към Стивън Грийн, ръководител на SGC Group, голяма музикална фирма в Бризбейн, съобщава Ларс Брандъл за The Industry Osbserver. Грийн казва, че Албрехт е искал той да му помогне за маркетинга.
„Всичко се събра доста бързо, за около три седмици от началото до датата на пускане“, казва Грийн пред ITO. „Лансирахме посланието, че това са Адел и Майкъл Бубле срещу най-важните пойни птици и след това стигнахме до любителите на птици чрез редица канали по време на кампанията за събиране на предварителни поръчки.“
Грийн казва, че дори екипът му не е очаквал албумът да се класира толкова високо, но медийното отразяване помага да се създаде шум.
„Това е просто пример как хора със страст прокарват послание към други като тях:, казва Грийн, „Което по същество е единствената работа на страхотния маркетинг?“
Всеки албум Songs of Disappearance включва копие от Плана за действие за австралийските птици 2020 г., важен доклад, написан от Гарнет и издаден през декември; Той изтъква, че в момента в Австралия 216 вида са застрашени, спрямо 195 преди 10 години. Приходите от продажбата на албуми отиват директно в BirdLife Australia.
„Резултатите ни казват ясно, че без промени много видове ще продължат да намаляват или ще бъдат напълно загубени“, казва Гарнет в изявление. „В нашия доклад обаче имаме някои ясни инструкции как да оправим тези цифри. Докладът за 2020 г. също така илюстрира как действията могат да обърнат нещата, когато имат добри ресурси и се прилагат.“
Албумът включва и някои необичайно звучащи птичи призиви, казва Шон Дули, национален мениджър по обществени връзки в BirdLife Australia.
„Златната беседкова птица, например, звучи като смъртоносен лъч от някоя смешна научнофантастична поредица от 70-те“, казва той пред NPR. „Белокоремна фрегата пък, мъжкият екземпляр, има кожена торба под брадичката си, която надува като гигантски червен балон. И така, когато издава звуците си, и изглежда забележително.“
Според еколозите много от тези видове са в опасност. Една на всеки шест от австралийските птици е застрашена от пожари, суша, горещи вълни, загуба на местообитание и други фактори, съобщава Medscape.
Според Пол Кашмир от Noise 11, албумът генерира продажби от над 100 000 долара, като се изкачва в класациите през декември до номер 3, зад Адел и Ед Шийрън.
„Australian Bird Calls продаде 2621 продажби тази седмица, за да спечели позицията си номер 3 в ARIA, след като дебютира преди седмица на номер 5 с 2217“, се казва в новинарския доклад.
Феновете помагат за подхранването на успеха на албума, като публикуват положителни коментари в социалните медии. „Ако трябва да се изгубите в интересни птичи звуци за около 25 минути, вижте Songs of Disappearance в Spotify“, пише един слушател, според News 18. „Кажете ми какво мислите за Ninox connivens (на основната снимка най-горе).“