Phantom Works, програмата на Boeing през 1992 г. започва да работи за развитието на Bird of Prey, проект на Американската военна авиация, който носи името на Клингонският военен кораб от Star Trek III: The Search For Spock. В проектът за първи път са включени технологии, които днес са стандартно оборудване на самолетите, но Bird of Prey никога не е бил създаден за серийно производство.
Програмата Phantom Works е тайния отдел на Boeing, който има задачи да изработва, създаване на прототипи и развитие на тайни проекти най-вече за военната авиация на САЩ. Заместник-председателя на този отдел е Алън Вайхман, човекът отговарящ за проекти като концепцията Lockheed Have Blue за стелт самолета F -117 Nighthawk и корабът Sea Shadow. Той е работил и по проекта Bird of Prey .
Цената на самолета е около 67 милиона, което за такива проекти е сравнително евтино. Ниската цена е постигната с използването на съществуващи компоненти, като двигателя Pratt & Whitney JT15D – 5C и замяната на скъпи fly – by – wire системи с хидравлика, пише Wired .
Когато е реализиран проектът, екипът е използвал техники, които тогава са били нови, като тази за бързо създаване на компонентите, използването на композитни структури от една част и други подобни. Окончателната версия на самолетът е била дълга 14 метра, а границите на крилата са били 7 метра.
Първият полет е извършен на 11 септември 1996 г., а Bird of Prey е развил скорост от 480 километра в час и максимална височина от 6096 метра . Въпреки това, този самолет никога не е бил създаден, за да бъде ултра бърз, а като платформа за тестване на технологии. Една от технологиите е била и тази за камуфлиране, която би трябвало да променя цвета и отражението по отношение на околната среда.
След 38 полета над“Зома 51“, Bird of Prey е бил спрян от употреба през 1999 г., като постепенно са били изтеглени грифовете „строго секретно“.
Boeing съобщава, че този прототип е остарял, тъй като технологиите и възможностите, разработени в програмата станали стандарти в индустрията, така че проектът няма нужда повече да бъде пазен в тайна.
Някои от новите технологии са пренесени в X- 45A Unmanned Combat Air Vehicle, още един таен проект със стелт възможности, разработен за Darpa. Някои от технологиите според Boeing, никога не са влезли в употреба. Въпреки това компанията все още е резервирана около откриването на по-мистериозни и недостатъчно изяснени аспекти на Bird of Prey .