Индийските авиокомпании ще се нуждаят от 1290 нови самолета до 2032г., за да отговорят на нарастващото търсене, сочат последните разчети на Airbus.
На обща стойност 190 милиарда долара, според разчетите на европейския конструктор, тези самолети трябва да отговорят на годишен ръст от 8.6%, по-висок от средния за Азия (6,1%) и повече от два пъти по-висок от средния за света (4,1%). В разчетите си, публикувани преди 2 дни, Airbus уточнява, че 73% от тези апарати ще служат за уголемяване на самолетния парк на авиокомпаниите, а 27% ще заместят сега опериращи самолети. 913 от тях ще бъдат самолети с една пътека от типа на Airbus A320, A320Neo, 322 от използваните за далечни полети А330 и А350 (които ще представляват 36% от парка тогава) и 56 ще бъдат гиганти от типа на А380. Флотата на индийските авиокомпании ще утрои състава си, пресмятат още от Airbus.
Според европейския самолетопроизводител вътрешния трафик в Индия ще нараства с около 10% всяка година, за да достигне трето място в света през 2032. Броя на индийците, пътуващи поне веднъж месечно ще нарасне 5 пъти от 5% сега фо 25% през 2032. Според вицепрезидента отговарящ за стратегията Киран Рао през 2032 Индия ще има 13 летища с над милион пътници месечно, ръст, който ще създаде нуждата от опериране с А380. В момента Airbus държи около 60% от пазара в Индия, където създава работа на 350 (скоро 450) човека в центъра за изследвания в Бангалор и директно или индиректно над 5000 човека. Всички самолети на Airbus имат части, произвеждани в Индия.
Тази актуализация в разчетите идва само ден след като Салона в Хидерабад отвори вратите си в сряда с основна „звезда“ А380 на Emirates. Летището в Хидерабад е едно от четирите индийски летища, можещи да приемат Суперджъмбото на Airbus. Прави впечатление отсъствието на Jet airways, IndiGO, GoAir и AirAsia, Air India и SpiceJet обаче присъстват на изложението.