Само един ден на шегата не стига! Ето защо Chronicle.bg и ресторанти Happy обявяват месец април – за Месец на смеха. През идните тридесет дни ще ви срещнем с едни от най-великите български комедийни актьори, заемащи специално място в сърцата ни.
Позната от театъра, киното и малкия екран именно тя е човекът, който трябва да срещнете, за да ви накара да се усмихнете само с един поглед.
Татяна Лолова е майстор в смеха, но смята, че е родена за драматична актриса. Също така е противник на селфитата и обсебването с интернет, но върл почитател на изобразителното изкуство и хубавата литература.
Родена е в София и мечтае да е артистка от малка. Така и викат и в училище, защото е част от драматичния кръжок на Анастасия Балабанова.
През 1957 г. става първата актриса, официално назначена в новоформираната трупа на Сатиричния театър, където играе до 1978 г. Играе и на сцената на любимия си Театър 199, където отбеляза вече декада на хитовия моноспектакъл „DUENDE“ с режисурата на Съни Сънински по текстове на Румяна Апостолова, Лорка и др. В историята й са записани над 300 изиграни представления в България и чужбина. И макар да е разказалa доста интересни лични истории в автобиографичната си книга „1/2 живот“, тя има още много несподелени мисли и спомени.
Някои от тях разказа и за нас.
Никога не се замислям какво ме кара да се усмихвам, затова съм много усмихната.
Има един, за който сега се сещам. Отива един много болен човек при доктора в едно градче. Той е пришълец, не е от същия град. И казва: „Докторе, помогнете ми. Просто усмивката изчезна от лицето ми, не мога да намеря смисъл да живея, да се радвам. Дайте ми лекарство. Докторът казва – нямате нужда от лекарство, идете в цирка, вижте клоуна, той единствен може да ви излекува. След кратка пауза болният казва“ „Аз съм този клоун“.
Тъжното на актьорката професия е, че ти си, докато си. Когато изчезнеш, полека лека те забравят и те няма.
Имаме нужда от 12 първоаприлски месеца. Аз много често се чувствам като на първи април.
Това е една мания, която е много мъчителна за популярните лица, защото този, който иска да направи едно селфи, той си е правил хиляди и си се харесва, и си се слага в социалните мрежи, но ти например не се харесваш. Аз осъзнавам, че няма да спра техническия напредък, но да направиш 200 хиляди снимки е унищожително за мен, защото ми изсмуква от енергията. Просто предпочитам да създавам други, по-хубави спомени на хората – от сцената.
С мен се работи много трудно. Мъжът ми викаше: „Добре че на горкия Питър Брук (английски режисьор) не му се наложи да работи с теб. Аз се имам за много добра и лека, вие сама знаете, като ми се обадихте първия път колко съм добра и как мило ви отказах. Казах: „Благодаря, няма да дойда”. Обаче някои казват, че не било много лесно да се работи с мен. Ех, да можеха да питат режисьора Гришо Островскси – на него му беше приятно. Ако съм станала артистка и ако ми обръщате внимание, това е, защото съм успяла да играя в „Щастливи дни“ на Самюел Бекет под негова режисура.
Много е тъжен светът и вече не знам дали ми си играе много тъжна, драматична роля. Искам хубава роля.
Пълното интервю четете утре в webcafe.bg
Фотограф: Мирослава Дерменджиева
ресторант HAPPY, бул. Г. С. Раковски 145